303136
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Asymetria (stagnacja poziomu wiedzy szkolnej i wzrost nierówności) ; Czy lepsza i sprawiedliwiej przekazywana wiedza szkolna? ; Trwanie w ubóstwie ; Dysproporcje ; Funkcjonalny analfabetyzm ; Uprzywilejowanie ; Upośledzenie ; Zróznicowanie szkół ; Deprywacja ; Dziedziczenie kulturowe ; Status a habitus ; Pozycja rodziny a wiedza szkolna dzieci ; Koncentracja czynników niepowodzeń szkolnych.
Zawiera: Alokacja (społeczno-kulturowe aspekty zmian losów szkolnych młodzieży na progu szkolnictwa ponadpodstawowego) ; Typy efektów funkcjonowania szkoły podstawowej ; Dalsze kształcenie młodzieży wiejskiej ; Start z rodziny, pozycja w szkole a pozycja na progu szkolnictwa średnich szczebli ; Rozmieszczenie młodzieży z poszczególnych kategorii społęczno-zawodowych w strukturze szkolnictwa ; Struktura społęczna poszczególnych typów szkół ; Wzrost selektywności i dystansów społecznych.
Zawiera: Akceleracja (zmiany w poziomie rozumienia tekstów) ; Przyrost ; Jak wieś doganiała miasto ; Kto skonsumował efekty zmian? ; Udział w strefach najniższych i najwyższych osiągnięć ; Niekorzystny bilans.
Zawiera: Funkcje selekcji: skupienie, rozproszenie i próznia kompetencji poznawczych, kanalizacja, homogenizacja i deklasacja (społęczne funkcje selekcji szkolnych).
Zawiera: Zmiany aspiracji: stygnięcie aspiracji, konflikt oczekiwań, wskaźnik sprawiedliwej nierówności, trafność samooceny szans, niesprawiedliwa nierówność, lepsza płeć, realizm.
Zawiera: Reprodukacja: Złudzenie demokratyzacji szans, koło reprodukacji, status rodziny a aspiracje, ukryte funkcje, potencjalna ruchliwość międzypokoleniowa, funkcje szkół ponadpodstawowych wobec potencjalnej ruchliwości międzypokoleniowej.
Zawiera: Zmiany organizacyjne szkolnictwa a efekty funkcjonowania szkoły: reformy, perturbacje sieci szkolnej, zmiany liczebności kadry i jej obciążeń, destrukcja kwalifikacji, błędna przesłanka reformatorów, nad przyczynami niewydolności zmian.
Zawiera: Kaganiec oświaty (szkoła wiejska w świadomości swych absolwentów): konflikt rół i tożsamości, straty czasu na dojazdy do szkoły, postulaty zmian w szkole wiejskiej, iluminacyjna funkcja konfliktu społęcznego, ocena poziomu własnej szkoły, zaburzenia samoświadomosci szkolnej, odwrócenie świadomości społęcznej, uwięźnięcie świadomości, hipoteza podwójna adopcji.
Zawiera: Zagrożenie (kompetencje poznawcze a orientacja społęczna i moralna młodzieży: kompetencje krytyczne, horyzont postrzegania świata: osobisty - ponadosobisty, orientacja moralna, postrzeganie świata społecznego, entropia potencjalnego zaangażowania, kto jest zagrozony? Kto zagraża?
Zawiera: Próba dyskusji. Edukacja wobec koniecznej zmiany.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej