301315
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 821.162.1-3
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wkład starożytności w budowę zrębów dydaktyki: sofiści - Sokrates (około 470-399 p.n.e.), Platon (około 427-347 p.n.e.), Arystoteles (około 384-322 p.n.e.).
Udział średnioweicza w rozbudowie podstaw dydaktyki: szkolnictwo średniowieczne, uniwersytety, scholastyka.
Zawiera: Ożywczy wpływ odrodzenia na dyadaktykę: Vittorino da Feltre (1378-1446), Erazm z Rotterdamu (1466-1536), Juan Luis Vives (1492-1540) ; Reformacja a dydaktyka i działalność dydaktyczna ; Jezuici ; Johannes Sturm (1507-1589) ; Andrzej Frycz Modrzewski (1503-1572) ; Michel Montaigne (1533-1592).
Zawiera: Między renesansem a oświeceniem - złote lata dla dydaktyki: pojawienie się nazwy "dydaktyka" oraz uznanie jej za "sztukę nauczania" ; Pierwszy wielki system dydaktyczny Jana Amosa Komeńskiego (1592-1670) ; John Locke (1632-1704) i jego wpływ na rozwój dydaktyki ; Dydaktyczny bilans okresu przejściowego od renesansu do oświecenia.
Zawiera: Udzaiał oświecenia w umacnianiu dydaktyki jako "sztuki nauczania" - dydaktyczne idee francuskich encyklopedystów: Denis Diderot (1713-1784), Etienne Bennot de Condillac (1715-1780), Jean Antoin Nicolas Condorcet (1743-1794), Claude Adrien Helvetius (Helwecjusz) (1715-1771), Jean Jacques Rousseau (1712-1778) ; Filantropiści ; Immanuel Kant (1724-1804) i wpływ jego filozofii na dydaktykę ; Dydaktyczne idee Komisji Edukacji Narodowej ; Dydaktyczne osiągnięcia oświecenia.
Zawiera: Narodziny dydaktyki jako dyscypliny naukowej: Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827), Johann Friedrich Herbart (1776-1841) i herbartyści, Friedrich Adolf Wilhelm Diesterweg (1790-1866), dydaktyczne koncepcje ustopistów, dydaktyczne idee Karola Marksa (1818-1883) i Fryderyka Engelsa (1820-1895). Wkład XIX wieku w budowę dydaktyki jako nauki.
Zawiera: Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w USA: progresywizm, esencjalizm, perenializm, ustawiczne doskonalenie jako cel przebudowy szkoły, descholaryzacja, szkoła alternatywna, szkoła jako element zintegrowanego systemu edukacji.
Zawiera: Rozwój dydaktyki jako nauki w XX wieku w Europie: Ellen Key (1849-1926), Paweł Piotrowicz Błoński (1884-1941), Edouard Claparede (1873-1940), Roger Cousinet (1881-1973), Ovide Decroly (1871-1932), Adolf Ferriere (1879-1960), Celestin Freinet (1896-1966), Hugo Gaudin (1860-1923), Georg Kerschensteiner (1854-1932), Wilhelm August Lay (1862-1926) - prekursor dydaktyki eksperymentalnej, Maria Montessori (1870-1952), Peter Petersen (1884-1952), Henryk Rowid (1877-1944), Anton Sickinger (1858-1930) ; Nowe wychowanie - próba syntezy.
Zawiera: Nowe ujęcia dawnych koncepcji dydaktycznych w Ruropie i USA w drgiej połowie XX wieku i na progu XXI wieku: dydaktyka "naukowa", dydaktyka psychologiczna, dydaktyczne idee przewodnie raportów Edgara Faure'a, Klubu Rzymskiego i Jacues'a Delorsa, dydaktyczne koncepcje polskich raportów edukacyjnych, koncepcja dydaktycznego programowania, paradygmat nauczania - uczenia się sprawczego, "zmiana" i "wzmacnianie": słowa-klucze współczesnych reform szkolnych w USA.
Zawiera: Wiek XX - próba dydaktycznego bilansu i problemy otwarte: cele kształcenia, treści kształcenia, proces kształcenia (nauczania - uczenia się), zasady nauczania, metody nauczania, organizacyjne formy kształcenia, środki kształcenia, reformy szkolne.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej