301315
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Symbol UKD: 371(091):37.013
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Ogólna koncepcja scholiologii na tle historii szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii szkoły.
Zawiera: Ogólne założenia nauki o szkole: potrzeba istnienia, znaczenie, problematyka (wymiary czasowe, podmiot i przedmiot badań, interdyscyplinarność i polimetodyczność).
Zawiera: Historia szkoły i szkolnictwa w zarysie ; Refleksje dotyczące genezy i rozwoju szkoły, w teorii i praktyce - wnioski na przyszłość ; Geneza szkoły i szkolnictwa w średniowieczu ; Nowe myślenie o szkołach w epoce odrodzenia i reformacji ; Przemiany szkoły i szkolnictwa w czasach oświecenia ; Trendy rozwojowe szkół i systemów szkolnych w XIX i XX wieku - refleksje i wnioski ; Jak była sytuacja w dziedzinie reformy szkolnictwa na obszarze trzech zaborów ziem polskich? ; Przeciwstawne nurty i tendencje dotyczące głównych koncepcji i programów edukacji szkolnej w ostatnich stuleciach ; Nowatorskie poglądy klasyków rosyjskiej pedagogiki na szkołę ludową i kształcenie dzieci ; Podstawy teoretyczne reform szkolnych w Rosji radzieckiej ; Prądy "nowego wychowania" i nowej szkoły w Europie w XX wieku ; Szkoła przyszłości - niektóre koncepcje i wizje autorskie.
Zawiera: Współczesne teorie zmian edukacyjnych w szkołach i szkolnictwie: pozytywistyczna (neopozytywistyczna), progresywistyczna, funkcjonalistyczna, szkoły humanistycznej (neohumanistycznej), interakcjonistyczna, rekonstrukcjonistyczna, ogólnych systemów i metoda analizy systemowej - szanse ich aplikacji w nauce o szkole.
Zawiera: Relacje między scholiologią a podstawowymi dyscyplinami naukowymi (dziedzinami wiedzy) związanymi ze szkołą i szkolnictwem.
Zawiera: Rola filozofii wobec szkoły i nauki o szkole ; Rola psychologii w kształtowaniu szkoły i nauki o szkole ; Funkcje socjologii w nauce o szkole i szkolnictwie ; Relacje między naukami pedagogicznymi a szkołą i scholiologią ; Rola pedeutologii w nauce o szkole (studia i badania nad osobowoscią i cechami psychicznymi nauczycieli, badanie ról, funkcji, kompetencji i postaw zawodowych nauczycieli, kompetencje i umiejetności nauczycieli, badania dotyczące stylów i strategii wychowawczych oraz interakcji nauczycieli i uczniów, a także innych podmiotów partnerskich życia szkoły, badania nauczycieli w procesie działania tzw. research action oraz badania na temat nauczycieli jako "agentów zmiany edukacyjnej".
Zawiera: Środki dydaktyczne i nowe media stosowane w szkole: tradycyjne środki stosowane w edukacji szkolnej, kształtowanie nowego środowiska medialnego w systemie szkolnym.
Zawiera: Zarządzanie systemem szkolnym, ekonomika oświaty, prawo szkolne a nauka o szkole.
Zawiera: Rola architektury i ergonomii we współczesnej szkole - jaką rolę może odegrać ergonomia w projektowaniu funkcjonalnych budynków szkolnych?
Zawiera: Scholiologia - podmiot studiów pedagogicznych i nauczycielskich, podstawy programowe: problematyka wykładów i konwersatoriów, ogólna koncepcja scholiologii na tle historii szkoły i szkolnictwa oraz współczesnych teorii szkoły, relacje między scholiologią a podstawowymi dyscyplinami naukowymi.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej