303176
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 215-223, wykaz aktów prawnych s. 223.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: WSTĘP.
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH.
Zawiera: ROZDZIAŁ 1. WIZERUNEK DYREKTORA SZKOŁY W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU ORAZ PRZEPISÓW PRAWNYCH. Konteksty cywilizacyjny, kulturowy i społeczny edukacji jako wyznaczniki nowych ról dyrektora szkoły; Prawne usytuowanie stanowiska dyrektora szkoły; Kompetencje społeczne dyrektorów szkół w świetle wybranych badań empirycznych.
Zawiera: ROZDZIAŁ 2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE W LITERATURZE PRZEDMIOTU. Definicje pojęć: kompetencja, kompetencje kierownicze, kompetencje społeczne; Komunikowanie się; Motywowanie do pracy; Rozwiązywanie konfliktów.
Zawiera: CZĘŚĆ II. EMPIRYCZNY WYMIAR KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH.
Zawiera: ROZDZIAŁ 3. OPIS PROJEKTU BADAWCZEGO; Cele i przedmiot badań; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Opis grupy badawczej.
Zawiera: ROZDZIAŁ. 4. KOMPETENCJA BADANYCH DYREKTORÓW SZKÓŁ W ZAKRESIE KOMUNIKOWANIA SIĘ. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół z zakresu komunikowania się; Umiejętności komunikowania się dyrektorów szkół - samoocena i ocena nauczycieli; Formy komunikowania się dyrektora z nauczycielami; Tematyka komunikacji pionowej "w dół" i "w górę"; Komunikaty niewerbalne dyrektorów w ocenie nauczycieli; Bariery w komunikacji interpersonalnej postrzegane przez dyrektorów i nauczycieli; Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie komunikowania się sygnalizowana przez dyrektorów szkół; Podsumowanie. dyrektorów szkół; Podsumowanie.
Zawiera: ROZDZIAŁ 5. KOMPETENCJA BADANYCH DYREKTORÓW SZKÓŁ W ZAKRESIE MOTYWOWANIA NAUCZYCIELI DO PRACY. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół o procesie motywowania do pracy; Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie motywowania nauczycieli do pracy w ich samoocenie i ocenie nauczycieli; Plan rozwoju szkoły jako czynnik motywujący; Informacje zwrotne o ocenie wyników pracy nauczycieli; Nagradzanie finansowe i psychologiczne; Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w opinii dyrektorów i nauczycieli; Czynniki motywujące, których nauczyciele oczekują w większym stopniu - w opinii dyrektorów i nauczycieli; Potrzeba doskonalenia kompetencji w zakresie motywowania nauczycieli do pracy sygnalizowana przez dyrektorów szkół; Podsumowanie.
Zawiera: ROZDZIAŁ 6. KOMPETENCJA BADANYCH DYREKTORÓW SZKÓŁ W ZAKRESIE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW. Samoocena wiedzy dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów; Umiejętności dyrektorów szkół w zakresie rozwiązywania konfliktów w ich samoocenie oraz w ocenie nauczycieli; Przyczyny konfliktów oraz częstotliwość ich występowania w badanych szkołach w opinii dyrektorów i nauczycieli; Sposoby reagowania w sytuacjach konfliktowych preferowane przez badanych dyrektorów szkół; Potrzeba doskonalenia kompetencji rozwiązywania konfliktów sygnalizowana przez dyrektorów szkół; Podsumowanie.
Zawiera: ZAKOŃCZENIE.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej