303176
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 281-297.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: I. WPROWADZENIE. Socjalizacja; Osobowość a środowisko. O charakterze procesu socjalizacji; Płaszczyzny i fazy. O strukturze procesu socjalizacji; Teoria socjalizacji; O dyskusji teoretycznej w naukach społecznych; Wymagania stawiane teorii socjalizacji; O dyskusji metodologicznej w badaniach nad socjalizacją; O historii teorii socjalizacji; Cel i układ książki.
Zawiera: 2. SOCJALIZACJA A PŁEĆ - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODSTAWOWYCH TEORII PSYCHOLOGICZNYCH. Biologia jako przeznaczenie? O granicach socjalizacji specyficznej ze względu na płeć; Wyniki badań kulturowo-porównawczych; Wyniki badań psychologicznych; Wyniki badań biologicznych; Wnioski i perspektywy badawcze; Nabywanie tożsamości płciowej z psychoanalitycznego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Sytuacja edypalna a tożsamość płciowa; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Nabywanie tożsamości płciowej z psychoanalitycznego punktu widzenia teorii uczenia się; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Role płciowe a społeczne uczenie się; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Nabywanie tożsamości płciowej z punktu widzenia psychologii poznawczej; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Poznawczy sąd o rzeczywistości a tożsamość płciowa; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Dyskusja porównawcza nad przedstawionymi podejściami teoretycznymi.
Zawiera: 3. SOCJALIZACJA PRZEZ SZKOŁĘ - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODSTAWOWYCH TEORII SOCJOLOGICZNYCH. Instytucje jako ramy warunków. O strukturze socjalizacji przez szkołę; Instytucja a socjalizacja; Szkoła jako instytucja; Podsumowanie i perspektywa dalszych badań; Socjalizacja szkolna ze strukturalno-funkcjonalnego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Uczeń jako odtwórca roli; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Socjalizacja szkolna z interakcjonistycznego punktu widzenia; Podstawowe założenia i główne pojęcia; Uczeń jako aktor między normalnością a dewiacją; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Dyskusja porównawcza nad przedstawionymi podejściami teoretycznymi.
Zawiera: 4. SOCJALIZACJA W WIEKU MŁODZIEŃCZYM - A ZARAZEM WPROWADZENIE DO PODEJŚĆ ŁĄCZĄCYCH RÓŻNE TEORIE. Młodość jako faza życia. O powiązaniu rozwoju indywidualnego i społecznego; Pokwitanie, młodość, dojrzewanie; Młodość w przemianach historycznych; Podsumowanie i perspektywa dalszych badań; Młodzież w nowoczesnym społeczeństwie przemysłowym. O konieczności społecznej integracji; Socjologiczna koncepcja Eisenstadta; Psychologiczna koncepcja Eriksona; Połączenie koncepcji Eisenstadta i Eriksona; Młodzież w późnym kapitalizmie. Zainteresowanie potencjałem krytyczno-społecznym; Podstawowe założenia i główne pojęcia teorii Habermasa; Kryzys okresu dojrzewania a kształtowanie się tożsamości; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Młodzież w społeczeństwie ryzyka. Indywidualizacja jako koncepcja teorii socjalizacji?; Podstawowe założenia i pojęcia analizy społecznej Becka; Zmieniona faza życiowa młodości a rozwój podmiotu; Uporządkowanie, krytyka i kontynuacja; Perspektywy dalszego rozwoju teorii; Posłowie do wydania pierwszego; Posłowie do wydania czwartego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej