303014
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 217-222.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 1. Pedagogika specjalna w procesie zmiany - od Historii szaleństwa Michela Foucaulta do Końca człowieka Francisa Fukuyamy ; Pytanie o potencjał transformacyjny pedagogiki specjalnej ; Zmiany w europejskiej i polskiej pedagogice specjalnej ; Od niechcianych szaleńców po eugenikę luksusu i postępu - ważne pytania na bliższą i dalszą przyszłość.
Zawiera m.in.: Wprowadzenie 2. Ku paradygmatyczności dyscyplin naukowych ; Wokół teorii Thomasa S. Kuhna - kłopot z paradygmatami w naukach społecznych ; Konsensus paradygmatyczny ; Paradygmaty w pedagogice ; Uspołecznienie paradygmatu ; Ryzyko fundamentalizmu paradygnmatycznego ; Po co pedagogice wielość paradygmatów?
Zawiera m.in.: Tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością ; Rehabilitacja człowieka niepełnosprawnego ; Rewalidacja - rehabilitacja ; Ewolucja filozofii rewalidacyjnej ; Polskie zmiany "od góry" i "od dołu" ; Opieka w dorosłości jako "odkrycie rewalidacyjne" XXI wieku ; Pomiędzy teorią a praktyką rewalidacyjną ; Rehabilitacja kontra nauka ; Od instrumentalizmu rewalidacyjnego ku rehabilitacji funkcjonalnej.
Zawiera m.in.: Szkołą w dynamicznej fazie przejścia - zaniechania i absurdy ; W cieniu transformacji ustrojoweej ; Problemy zmian w środowisku nauczycielskim ; Nauczyciel - ofiara patologii akademickiej? ; O oświacie z urzędu ; Niefortunność reform ; Dydaktyka "na usługach" ; Profesjonalizacja niekompetencji.
Zawiera m.in.: Dziecko niepełnosprawne w integracji szkolnej ; Aktualizacja pojęcia integracjii szkolnej ; Postawy zmiany koncepcji edukacyjnej dzieci niepełnosprawnych ; Rekonstrukcja koncepcji ochronnych ; Zarys reformy szkolnictwa specjalnego w Polsce ; Powrót do nierozwiązanych dylematów ; Instrumentalizm dydaktyczny w pedagogice specjalnej ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Wychowanie - pedagogika specjalna w odwrocie? ; Czy mamy kryzys wychowania? Media - niebezpieczny sprzymierzeniec w wychowaniu ; Specyfika wychowania po wielkiej zmianie ; Szkoła a kryzys wychowania ; Wychowanie a nauczanie ; Wychowanie w pedagogice specjalnej - specefika i pochodne kryzysu ; Dziecko niepełnosprawne w procesie wychowania - błędy zaniechania.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna i ryzyko paradygmatycznych uzgodnień ; Terminologiczna reprezentacja paradygmatów pedagogiki specjalnej ; Pojęcia a paradygmaty ; Obieg pojęć naznaczających ; Dziecko specjalnej troski ; Upośledzenie umysłowe ; Umysł kontra intelekt.
Zawiera m.in.: Zdiagnozowna odmienność jako podłoże konstrukcyjne paradygmatu ; Diagnoza jako reprezentacja paradygmatu ; Diagnostyczne dylematy ; Diagnoza niepełnosprawności w pedagogice specjalnej.
Zawiera m.in.: Paradygmaty a uzgodnienia społęczne na temat niepełnosprawności ; Paradygmaty a obiektywizacja wiedzy potocznej ; Stereotypy niepełnosprawności ; Inny w środowisku - hipoteza "złotego podziału" ; Tło i figura - społeczna lokalizacja niepełnosprawności ; Przeciwdziałanie stygmatyzacji.
Zawiera m.in.: Ryzyko konstruowania wiedzy o osobach niepełnosprawnych w pedagogice specjalnej ; Upośledzona dorosłość - wątki zaniedbane ; Instytucjonalne ujednolicenie dorosłości ; Infantylizacja jako silne uzgodnienie paradygmatyczne ; Niepełnosprawność i specjaliści ; Koniec dyskryminacji podpartej naukową argumentacją? Paradygmatyczne konsekwencje uzgodnień.
Zawiera m.in.: Paradygmaty pedagogiki specjalnej ; Paradygmatyczne poszukiwania w pedagogice specjalnej ; Od praktyki do nauki ; W poszukiwaniu pierwszego paradygmatu ; Trudności identyfikacji paradygmatycznej ; Uwagi do koncepcji paradygmatów Ireny Obuchowskiej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne dezaktualizacje - biologizm i rehabilitacja : Dlaczego dezaktualizacja? Medyczny rodowód pedagogiki specjalnej ; Biologizm a społęczne postrzeganie niepełnosprawności ; Ukryta doktryna PRL Nowoczesny powrót do medykalizacji ; Dlaczego paradygmat biologiczny był szkodliwy ; Od biologizmu ku paradygmatowi rehabilitacyjnemu ; Następstwa dominacji filozofii rewalidacyjnej.
Zawiera m.in.: Paradygmatyczny kłopot z integracją ; Od postulatu do paradygmatu integracyjnego ; Specyfika zmiany paradygmatycznej a integracja ; Konsekwencje przyjętego paradygmatu - modele integracji ; Słuszna koncepcja - niesłuszne interpretacje? Integracja jako źródło dominacji i selekcji społecznej ; Jeśli nie paradygmat, to co z tą integracją?
Zawiera m.in.: Paradygmatyczne aktualizacje w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny i jego pochodne ; Istota paradygmatu humanistycznego ; Źródła oporu wobec paradygmatu humanistycznego w pedagogice specjalnej ; Przesłanki zmiany humanistycznej w pedagogice specjalnej ; Paradygmat humanistyczny w pedagogice specjalnej i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygman społeczny niepełnosprawności ; Istota społecznego paradygmatu niepełnosprawności ; Humanistyczny rodowód modelu niepełnosprawności ; Pomiędzy paradygmatem a modelem ; Następstwa społęcznegoparadygmatu niepełnosprawności.
Zawiera m.in.: Paradygmat normalizacji środowiska ; Wątpliwości pojęciowe normy i normalności ; Niepełnosprawność - ryzyko zakwalifikowania do grupy "nienormalnych" ; Norma w działaniach pedagogiki specjalnej ; Trudne poczatki procesu normalizacyjnego w Polsce ; Istota paradygmatu normalizacyjnego i jego konsekwencje.
Zawiera m.in.: Paradygmat emancypacyjny (podmiotowości i autonomii) ; Od przedmiotowości do podmiotowosci osoby niepełnosprawnej ; Autonomia i jej ponowne odkrycie ; Od autonomii i podmiotowości do specjalnej pedagogiki emancypacyjnej ; Ku paradygmatowi emancypacyjnemu.
Zawiera m.in.: Pedagogika specjalna w zmianie paradygmatycznej ; Zmiana zmianie nierówna ; Pomiędzy tradycjonalizmem a humanizmem ; Co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej?
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej