303114
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach)
Symbol UKD: 376-056.263:373.3.046-021.64
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 139-144.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera m.in.: Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących: narodziny i rozwój metody, współczesne metody nauczania (totalna komunikacja, metoda macierzyńska, fonogesty jako metoda nauczania języka, metoda audytywno-werbalna, metoda ośrodków pracy.
Zawiera m.in.: Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących: cele, zasady i metody kształcenia, kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących, środki dydaktyczne. ; Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących.
Zawiera m.in.: Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchchych: zajęcia wstępne (sprawdzanie obecności, praca z kalendarzem, obserwacja i opis pogody, przypomnienie obowiązków dyzurnego), zajęcia przygotowujące do nauki mowy (ćwiczenia oddechowe, usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia fonacyjne i słuchowe), zajęcia właściwe - poznawcze (wprowadzenie do tematu, opracowanie nowej litery, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu, ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne, ćwiczenia w czytaniu), zajęcia ekspresyjne, zajęcia końcowe (ocena pracy ucznia, zadanie pracy domowej, zajęcia porządkowe).
Zawiera m.in.: Rewalidacja indywidualna ; Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym ; Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym ; Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących.
Zawiera m.in.: Załączniki: Lista popularnych czasowników określających operacyjne cele kształcenia ; Karta samooceny zachowania ucznia niesłyszącego.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej