301315
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 235-258.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie. Niepełnosprawność, społeczeństwo i kultura; Rozdział 1. Badanie świata społecznego; Komunikacja i dyskurs jako centralne kategorie życia społecznego; Interpretacyjne aspekty procesów badania komunikacji; Komunikacja niewerbalna w perspektywie badań interpretacyjnych; Podejścia badawcze w obszarze nauk społecznych; Krytyka badań inspirowanych filozofią pozytywistyczną; Orientacja interpretacyjna w naukach społecznych; Rozdział 2. Podejście interpretacyjne w studiach nad niepełnosprawnością - aspekty edukacyjne; Fenomenologiczno-hermeneutyczne aspekty badań edukacyjnych; Współczesne nurty badań pedagogicznych; Filozofia ponowoczesna i postruktualizm w dyskursie współczesnej pedagogiki; Paradygmat interpretacyjny w obszarze badania fenomenu niepełnosprawności; Postmodernistyczne i poststrukturalne inspiracje w studiach nad niepełnosprawnością; Rozdział 3. Jakościowa orientacja badawcza - atrybuty i kategorie pojęciowe; Kryteria wyboru podejścia jakościowego w realizacji projektu badawczego; Charakterystyka badań jakościowych; Źródła weryfikacji i uprawomocnienia badań jakościowych; Rozdział 4. Wybrane strategie badań jakościowych; Opis i re-konstrukcja świata społecznego w badaniach etnograficznych; Pojęcie etnografii i podstawowe cechy badań etnograficznych; Krytyczny kontekst badań etnograficznych; gromadzenie danych empirycznych w etnografii; Etnografia komunikacji i mikroetnograficzne analizy interakcji (analiza materiałów audiowizualnych); Biograficzne re-konstrukcje doświadczeń egzystencjalnych; Historyczne aspekty rozumienia kategorii biografii i badań biograficznych; Wywiad w badaniach biograficznych; Koncepcja trajektorii cierpienia F. Schütza jako przykład podejścia biograficznego w badaniach społecznych; Autobiograficzny wywiad narracyjny w ujęciu F. Schütza; Fenomenograficzne badania świata znaczeń; Teoretyczne i epistemologiczne podstawy badań fenomenograficznych; Charakterystyka procesu pozyskiwania i analizy materiału badawczego; Zakończenie. Jakościowe badania nad niepełnosprawnością - problemy rozumienia i interpretacji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej