301348
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kino bez tajemnic / Ewelina Nurczyńska-Fidelska [et al.]. - Warszawa : Stentor, 2009. - 294, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Złudzenie ruchu. Technika filmowa. Ekran i proporcje kadru ; Odmiany filmu. Gatunki filmowe. Przemysł filmowy. Twórcy filmu ; Czy istnieje język filmu? Przed kamerą. Obraz filmowy. Proces filmowania. Montaż i narracja. Dźwięk ; Kino nieme (Początki kina. Triumf filmowe epiki - "Narodziny narodu". Ekspresjonizm i narodziny kina artystycznego "Gabinet doktora Caligari". Impresjonizm i techniki subiektywizacji obrazu filmowego "Koło udręki. Afirmacja montażu "Pancernik Potiomkin". Charlie-Tramp i estetyka niemej komedii "Gorączka złota") ; Kino dźwiękowe (Przełom dźwiękowy. Estetyka głębi ostrości "Obywatel Kane". Pierwszy film noir "Sokół maltański". Klasyczny film hollywoodzki w zenicie "Casablanca". Poetyka neorealizmu "Złodzieje rowerów". Odkrycie kina japońskiego "Rashomon". Debiut Nowej Fali "Do utraty tchu". Arcydzieło autotematyzmu i kina autorskiego "8 1/2". Kino lęków i Nowe Hollywood "Szczęki". Kino doby postmodernizmu "Biegnij, Lola, biegnij") ; Kino polskie w latach 1896-1939 ; Kino polskie po 1945 roku ; Film a literatura ; Czytelnicy i widzowie ; Adaptator i jego postawy.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 11-26 : Fizjologiczne i techniczne podstawy filmu / Piotr Sitarski.
Zawiera: S. 27-90 : Różnorodność form kina. Przemysł filmowy. Twórcy / Piotr Sitarski.
Zawiera: S. 91-154 : Filmowe środki stylistyczne / Konrad Klejsa.
Zawiera: S. 155-218 : Kartki z historii kina światowego / Tomasz Kłys.
Zawiera: 219-286 : Kino polskie / Ewelina Nurczyńska-Fidelska.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Złudzenie ruchu. Technika filmowa. Ekran i proporcje kadru ; Odmiany filmu. Gatunki filmowe. Przemysł filmowy. Twórcy filmu ; Czy istnieje język filmu? Przed kamerą. Obraz filmowy. Proces filmowania. Montaż i narracja. Dźwięk ; Kino nieme (Początki kina. Triumf filmowe epiki - "Narodziny narodu". Ekspresjonizm i narodziny kina artystycznego "Gabinet doktora Caligari". Impresjonizm i techniki subiektywizacji obrazu filmowego "Koło udręki. Afirmacja montażu "Pancernik Potiomkin". Charlie-Tramp i estetyka niemej komedii "Gorączka złota") ; Kino dźwiękowe (Przełom dźwiękowy. Estetyka głębi ostrości "Obywatel Kane". Pierwszy film noir "Sokół maltański". Klasyczny film hollywoodzki w zenicie "Casablanca". Poetyka neorealizmu "Złodzieje rowerów". Odkrycie kina japońskiego "Rashomon". Debiut Nowej Fali "Do utraty tchu". Arcydzieło autotematyzmu i kina autorskiego "8 1/2". Kino lęków i Nowe Hollywood "Szczęki". Kino doby postmodernizmu "Biegnij, Lola, biegnij") ; Kino polskie w latach 1896-1939 ; Kino polskie po 1945 roku ; Film a literatura ; Czytelnicy i widzowie ; Adaptator i jego postawy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej