301347
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej na temat "Pedagog specjalny w procesie edukacji i rehabilitacji", która odbyła się w dniach 19-20 października 2006 r. w Lublinie.
00
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element kształcenia studentów pedagogiki specjalnej/ Urszula Bartnikowska. Przygotowanie zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji/ Małgorzata Czajkowska. Student pedagogiki specjalnej/ Katarzyna Klimkowska. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontekście pomocnym u studentów kierunku pedagogika specjalna/ Edyta M. Nieduziak. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej/ Izabella Kucharczyk, Magdalena Olempska. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji/ Anna Wojnarska. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe/ Anna Skłodowska. Nauczyciel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi/Renata Zubrzycka.
Zawiera: Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna/ Lidia Marszałek. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań/ Alicja Olszak. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo/ Edward Pasternak. Kompetencje nauczyciela wymagane w pracy z uczniem z upośledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzywnej/ Anna Zamkowska. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziecmi niepełnosprawnymi/ Barbara Olszewska. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych/ Piotr Plichta
Zawiera: Możliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostępnej i integracyjnej.
Zawiera: Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole specjalnej/ Krystyna Baranowicz. Sukcesy i porażki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych/ Ewa Drozda. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu/ Katarzyna Plutecka. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość ich pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej/ Zenon Gajdzica. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogólnodostępnej wyzwaniem nie tylko dla surdopedagoga/ Amelia Dziurda-Multan. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców/ Magdalena Głodzik. Rola rodziców i nauczycieli we współczesnej szkole/Renata Olszowiec. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej/ Renata Kołodziejczyk.
Zawiera: Pedagogika specjalna wdziałaniu praktycznym.
Zawiera: Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle/ Ewa Domagała-Zyśk. Znaczenie muzykoterapii i poezjoterapii w rehabilitacji osób niepełnosprawnych/ Dorota Kowalczuk-Wałęga. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku/ Magdalena Szumiata. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjnych/ Jadwiga Gruba. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społęcznej/ Dorota Prysak. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniem słuchu/ Aleksander Borowicz. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością/ Bożena Sidor. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozwoju/Maria Czechowska-Bieluga, Anna Tychmanowicz. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych/ Katarzyna Rusinek.
Zawiera: Informacje o autorach.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej