301425
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dział pierwszy zawiera analizy. Omówiono kolejno: twórczośc dokumentalną, blok polskich pełnometrażowych filmów fabularnych od "Personelu" do "Bez końca", "Dekalog", filmy produkowane głównie za granicą - "Podwójne życie Weroniki", "Trzy kolory". W dziale drugim zestawione zostały syntetyczne spojrzenia na to dzieło, kierowane z różnych punktów widzenia: funkcjonowania społecznego, estetyki obrazu, ukrytego autobiografizmu, ewolucji postaci kobiecych, roli muzyki, porównania z ulubionym filmowcem K. Kieślowskiego - Ingmarem Bergmanem. Część trzecia gromadzi wspomnienia najblizszych współpracowników rezysera z różnych okresów jego twórczości. Kolejna cześć to dwa szkice o recepcji krytycznej (stosunek polskiej krytyki oraz odbiór jego dzieła we Francji). Cześć piata stanowi wybór sześciuwywiadów, jakich udzielił K. Kieślowski.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Filmogr. s. 307-321, bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 13-19 : Między dokumentem a fikcją / Rafał Marszałek.
Zawiera: S. 21-29 : Krzysztofa Kieślowskiego "opowiadanie rzeczywistością" / Wojciech Kałużyński.
Zawiera: S. 31-49 : Od "Personelu" do "Bez końca", czyli siedem faz odwracania kamery / Tadeusz Lubelski.
Zawiera: S. 51-58 : Strażnik wrót. Rzecz o "Dekalogu" Krzysztofa Kieślowskiego / Michał Klinger.
Zawiera: S. 59-88 : Dziesięć krótkich filmów: od pojedynku do dialogu / Vèronique Campan.
Zawiera: S. 89-91 : Przyczynek do teorii podwójnego zycia / Józef Tischner.
Zawiera: S. 93-103 : "Trzy kolory" - wariacje na jeden temat / Grażyna Stachówna.
Zawiera: S. 107-115 : Troska ostateczna. Uwagi o społecznym kontekście kina Krzysztofa Kieślowskiego / Tadeusz Sobolewski.
Zawiera: S. 117-127 : Podwójne zycie Krzysztofa Kieślowskiego / Maria Kornatowska.
Zawiera: S. 129-138 : Usuwanie się w cień: wcielenia Kieślowskiego / Paul Coates.
Zawiera: S. 139-152 : Kobiety w kinie Krzysztofa Kieślowskiego / Alicja Helman.
Zawiera: S. 153-161 : Czułe miejsca. O muzyce w filmach Kieślowskiego / Iwona Sowińska-Rammel.
Zawiera: S. 163-171 : Kieślowski wobec Bergmana, czyli Tam, gdzie spotykają się równoległe / Tadeusz Szczepański.
Zawiera: S. 173-174 : Rzęsy drżą z podmuchem propelera / Hiroshi Takahashi.
Zawiera: S. 177-185 : Kiedy jeszcze lubiliśmy rejestrować świat / Jacek Petrycki.
Zawiera: S. 187-192 : Kieślowski: praca z aktorem. Od dokumentu do fabuły / Jerzy Stuhr.
Zawiera: S. 193-197 : Spotkanie z Krzysztofem / Irène Jacob.
Zawiera: S. 199-208 : Skupienie i przenikliwość / Krzysztof Piesiewicz.
Zawiera: S. 209-210 : Glosa producenta / Marin Kar,itz.
Zawiera: S. 213-247 : Filmy fabularne Krzysztofa Kieślowskiego w zwierciadle polskiej krytyki filmowej / Mirosław Przylipiak.
Zawiera: S. 249-263 : Recepcja krytyczna filmów Kieślowskiego we Francji / René Prèdal.
Zawiera: S. 268-270 : Film o całym moim życiu / Krzysztof Kieślowski ; rozm. Andrzej Kołodyński.
Zawiera: S. 271-275 : Zrobiłem i mam / Krzysztof Kieślowski ; rozm. Hanna Krall.
Zawiera: S. 278-280 : Beze mnie / Krzysztof Kieślowski ; rozm. Bożena Janicka.
Zawiera: S. 281-287 : Przypadek i konieczność / Krzysztof Kieślowski ; rozm. Vincent Ostria.
Zawiera: S. 288-303 : Ponieważ są ciągle ci ludzie / Krzysztof Kieślowski ; rozm. Agata Otrębska i Jacek Błach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Dział pierwszy zawiera analizy. Omówiono kolejno: twórczośc dokumentalną, blok polskich pełnometrażowych filmów fabularnych od "Personelu" do "Bez końca", "Dekalog", filmy produkowane głównie za granicą - "Podwójne życie Weroniki", "Trzy kolory". W dziale drugim zestawione zostały syntetyczne spojrzenia na to dzieło, kierowane z różnych punktów widzenia: funkcjonowania społecznego, estetyki obrazu, ukrytego autobiografizmu, ewolucji postaci kobiecych, roli muzyki, porównania z ulubionym filmowcem K. Kieślowskiego - Ingmarem Bergmanem. Część trzecia gromadzi wspomnienia najblizszych współpracowników rezysera z różnych okresów jego twórczości. Kolejna cześć to dwa szkice o recepcji krytycznej (stosunek polskiej krytyki oraz odbiór jego dzieła we Francji). Cześć piata stanowi wybór sześciuwywiadów, jakich udzielił K. Kieślowski.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej