301824
Książka
W koszyku
Wybrane zagadniania zaware w poszczególnych rozdziałach: Ruch - wysiłek fizyczny - wydolność organizmu. Leczenie ruchem w celu utrzymania i odbudowy lub rozwoju sprawności fizycznej. Przeciwwskazania do podejmowania aktywności ruchowej w różnych rodzajach niepełnosprawności. Aktywność fizyczna osób z chorobami krążenia. Schorzenia układu pokarmowego. Aktywność ruchowa osób ze schorzeniami neurologicznymi, narządu ruchu. Aktywność fizyczna osób z cukrzycą. Prawidłowości rozwoju ruchowego dzieci i młodzieży. Wpływ zaburzeń rozwoju ruchowego na przebieg socjalizacji. Problemy socjalizacyjne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego a probemy socjalizacyjne. Zawodowe kompetencje specjalisty: kompetencja obywatelska, pedagogiczna, specjalistyczna, komunikacyjna, organizacyjna. Nauczyciel w oczach uczniów niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych. Europejska karta sportu dla wszystkich. Kodeks etyczny International Paralympics Committee. Kodeks etyczny Special Olympics. Kodeks specjalisty nauczania dostosowanej aktywności ruchowej. Rekreacja osób niepełnosprawnych umysłowo. Charakterystyka zaburzeń rozwojowych o podłożu genetycznym: Autyzm, Zespół Retta, Zespół Aspergera, Zespół Angelmana.Podstawowe pojęcia z zakresu prewencji uzależnień. Przyczyny powstania uzależnienia i etapy jego rozwoju. Turystyka osób niedostosowanych społecznie. Osteoporoza - możliwości zapobiegania i ograniczenia skutków.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 556-592.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 23-40 : Wykorzystanie ruchu w rehabilitacji osób niepełnosprawnych: historia idei i jej praktycznych zastosowań / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 41-64 : Teoria i praktyka oddziaływania na osoby niepełnosprawne / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 65-91 : Biologiczne aspekty wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Grażyna Cywińska-Wasilewska.
Zawiera: S. 92-117 : Psychologiczne modele wpływu ruchu na doskonalenie sprawności życiowej / Stanisław Kowalik.
Zawiera: S. 118-132 : Pedagogiczne modele aktywności ruchowej / Bożena Biniakiewicz.
Zawiera: S. 133-150 : Osobowość i kompetencje specjalisty w zakresie dostosowanej aktywności ruchowej / Vlasta Karàskovà.
Zawiera: S. 151-194 : Metody diagnostyczno-ewaluacyjne / Wiesław Osiński.
Zawiera: S. 195-213 : Metody promowania kultury fizycznej wśród osób niepełnosprawnych / Stanisław KOwalik.
Zawiera: S. 214-234 : Etyczne aspekty aktywizacji ruchowej osób niepełnosprawnych / Anna Nadolska, Maciej Wilski.
Zawiera: S. 237-312 : Sport osób niepełnosprawnych / Joanna Sobiecka.
Zawiera: S. 313-333 : Aktywność ruchowa w procesie edukacji osób z niepełnosprawnością / Vlasta Karàskowà.
Zawiera: S. 334-353 : Rekreacja ruchowa osób z niepełnosprawnością / Jana Labudovà.
Zawiera: S. 354-395 : Dostosowana aktywność ruchowa dla osób z uszkodzeniem narządu ruchu / Tomasz Tasiemski, Magdalena Koper.
Zawiera: S. 396-425 : Aktywność sportowa osób z uszkodzeniami narządów wzroku i słuchu / Mirosław Górny.
Zawiera: S. 426-475 : Aktywność sportowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / Wiesława Dłużewska-Martyniec.
Zawiera: S. 476-502 : Terapia ruchem w rzadkich zespołach zaburzeń rozwojowych / Zbigniew Szot.
Zawiera: S. 503-526 : Aktywność ruchowa osób niedostosowanych społecznie / Pavol Bartík.
Zawiera: S. 527-551 : Aktywność ruchowa osób w starszym wieku / Wiesław Osiński.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Wybrane zagadniania zaware w poszczególnych rozdziałach: Ruch - wysiłek fizyczny - wydolność organizmu. Leczenie ruchem w celu utrzymania i odbudowy lub rozwoju sprawności fizycznej. Przeciwwskazania do podejmowania aktywności ruchowej w różnych rodzajach niepełnosprawności. Aktywność fizyczna osób z chorobami krążenia. Schorzenia układu pokarmowego. Aktywność ruchowa osób ze schorzeniami neurologicznymi, narządu ruchu. Aktywność fizyczna osób z cukrzycą. Prawidłowości rozwoju ruchowego dzieci i młodzieży. Wpływ zaburzeń rozwoju ruchowego na przebieg socjalizacji. Problemy socjalizacyjne dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego a probemy socjalizacyjne. Zawodowe kompetencje specjalisty: kompetencja obywatelska, pedagogiczna, specjalistyczna, komunikacyjna, organizacyjna. Nauczyciel w oczach uczniów niepełnosprawnych. Prawa osób niepełnosprawnych. Europejska karta sportu dla wszystkich. Kodeks etyczny International Paralympics Committee. Kodeks etyczny Special Olympics. Kodeks specjalisty nauczania dostosowanej aktywności ruchowej. Rekreacja osób niepełnosprawnych umysłowo. Charakterystyka zaburzeń rozwojowych o podłożu genetycznym: Autyzm, Zespół Retta, Zespół Aspergera, Zespół Angelmana.Podstawowe pojęcia z zakresu prewencji uzależnień. Przyczyny powstania uzależnienia i etapy jego rozwoju. Turystyka osób niedostosowanych społecznie. Osteoporoza - możliwości zapobiegania i ograniczenia skutków.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej