301716
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 435-449. Filmogr. s. 411-433.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Klasyfikacja cenzury filmowej ; Cenzura filmowa w kontekście kina jako formy komunikacji społecznej ; Kontrola kinematografii jako naruszenie wolności słowa ; Cenzura formą zinstytucjonalizowanej kontroli społecznej ; Badanie cenzury ; ŹRÓDŁA CENZURY W KINEMATOGRAFII I BUDOWANIE INSTYTUCJI. PRL 1944-1954 : KINEMATOGRAFIA I PARTIA : Zaangażowany filmowiec - Aleksander Ford ; Patronat armii i koncepcja spółdzielcza ; Nacjonalizacja kinematografii ; Przedsiębiorstwo Państwoe Film Polski ; Pierwsze cenzurowane filmy ; Nowy dyrektor Stanisław Albrecht ; Kłopoty z Ulicą Graniczną ; Zjazd Filmowców w Wiśle ; Kontrola kinematografii po Zjeździe ; "Dom na pustkowiu" i "Miasto nieujarzmione" ; Kontrola produkcji zleconej ; Komisja Ocen Scenariuszy i Filmów ; Pierwsze symptomy rozluźnienia kontroli kinematografii ; USA 1907-1936: PRZEMYSŁ FILMOWY I SPOŁECZEŃSTWO : Dwie Ameryk ; Narodowa Komisja Cenzury ; Cenzura zewnętrzna ; Trzynaście punktów ; Hollywood - miasto grzechu ; Przybycie Willa Haysa ; Problemy z frekwencją ; Kłopoty MPPDA ; Kodeks Produkcyjny ; Wbrew Kodeksowi ; Katolicka krucjata przeciwko filmowi i umocnienie Kodeksu ; Reakcje rządu i Watykanu ; Ameryki pogodzone ; ROZWÓJ INSTYTUCJI CENZORSKICH. PRL 1955-1970: ZMIENIAJĄCE SIĘ STANDARDY : Poczatek odwilzy ; Zespoły i nowa organizacja produkcji filmowej ; Kontrola mniej restrykcyjna ; Telewizja, radio, film ; Cenzura w pełnym tego słowa znaczeniu ; Koniec odwilży i Uchwała KC ; Zaostrzenie kontroli ; Partia i Kościół ; Problemy z przeforsowaniem scenariusza ; Modyfikacje kontroli ; Film dokumentalny ; Komisja Ocen wobec kryzysu scenariuszowego ; Rok 1968 ; Partyjne zespoły i nowe wymagania ; Filmy ocenzurowane pod koniec dekady lat sześćdziesiątych ; USA 1937-1959: SYSTEM UNIKANIA KONTROWERSJI : Społeczne tło funkcjonowania Kodeksu Produkcyjnego ; Niezależni producenci ; Produkcje zagraniczne ; Metody pracy Biura Breena ; Samoregulacja i kontrola federalna w czasie drugiej wojny swiatowej ; Cenzura aprobowana przez przemysł filmowy ; Polowanie na komunistów ; Nowa sytuacja na rynku mediów ; Musicale i sprzeciw wobec Kodeksu ; Europejsce emigranci ; Modyfikacje Kodeksu ; Zmany klasyfikacji przez Legion ; SCHYŁEK INSTYTUCJI CENZORSKICH I NOWE METODY KONTROLI. PRL 1971-1990: Ostatnie dwadzieścia lat : Płonne nadzieje ; Nowy system ocen ; Półkowniki i zmiany cenzorskie ; Powrót do prawdziwych zespołów i nowe oczekiwania partii wobec filmu ; Filmy zagraniczne i telewizja ; "Człowiek z marmuru"; Kolejne zaostrzenie nadzoru ; Krótka liberalizacja ; Precedens "Człowieka z żelaza" ; Kinematografia w okresie stanu wojennego ; Ostatnie zrywy kontrolne partii ; Koniec cenzury ; USA 1960-2002: SCHYŁEK PCA I NOWI CENZORZY : PCA i Legion w sprawie filmów niemoralnych ; Przełomowe filmy ; Koniec Kodeksu Produkcyjnego ; Niezależna produkcja i dystrybucja ; Powody wprowadzenia i klasyfikacji ; Kontrola programów telewizyjnych ; Jak działa "rating system" ; Zmiany klasyfikacji ; Problemy z NC-17 ; Nowi cenzorzy ; Przemoc w mediach ; 11 września i film.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej