302767
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera następujace konspekty lekcji dla szkół podstawowych: O tworzywie sztuki filmowej na podstawie filmu "I znów skaczę przez kałuże" Kornela Makuszyńskiego (kl. VI), W jaki sposób przemówić do widza w kinie - czyli o głównych środkach wyrazowych sztuki filmowej, Montaż filmowy, Środki wyrazowe sztuki filmowej - na podstawie filmu "Nietykalni" Briana De Palmy, James Graham - bohater filmu Stevena Spielberga "Imperium Słońca" (charakterystyka postaci, konstrukcja bohatera filmowego), O filmowych horrorach - czyli świecie strachu, złych mocy, ludzkiej wyobraźni, filmowej iluzji i...Czy tylko straszą?", "Tysięczne postaci ust" - czyli o dziejach komunikacji międzyludzkiej, Historyczne i cywilizacyjne uwarunkowania rozwoju środków masowego komunikowania. Kultura masowa, Rodzaje i typy czasopism, sposób korzystania z prasy oraz jej miejsce w naszym codziennym życiu, Programy telewizyjne i ich rodzaje, miejsce telewizji w naszym życiu codziennym, Komiksy. Próba definicji, Komiks i film - czyli o tzw. kinie komiksowym, Środki ekspresji komunikacji masowej, Środki masowego przekazu a rzeczywistość obiektywna, "Spojrzenie na ekran" - czyli czego się nauczyliśmy o filmie i mass mediach. Konspekty dla szkół średnich: Historia Szekspirowskich kochanków w filmowym ujęciu Renata Castellaniego i Franca Zeffirellego, Jaki Hamlet? - rozmowa o adaptacji Grigorija Kozincewa, Śladami romantycznych inspiracji - o koncepcji filmu Tadeusza Konwickiego Opowieść o Dziadach Adama Mickiewicza". "Lawa", Tadeusza Konwickiego opowieść o Dziadach, Inny Wokulski...Lalka Wojciecha J. Hasa, Wędrówka po bezdrożach życia - Noce i dnie Jerzego Antczaka, Siódma pieczęć Ingmara Bergmana filmową podróżą w czasy średniowiecza. Cel tej podróży?, Siódma pieczęć Ingmara Bergmana filmową wizją średniowiecza, "Jeśli racja jest po stronie siły..." - refleksje wywołane filmem Rolanda Joffe'a. "Misja","Misja" - filmowa metafora, Kreacja przeszłości - prawda o epoce i człowieku w filmie Miloša Formana "Amadeusz", Dlaczego odszedł? Motywujemy decyzję bohatera filmu Hugha Hudsona "Greystok". Legenda Tarzana, władcy małp", "Danton" Andrzeja Wajdy filmowym dyskursem o czasach, gdy "stare formy rozpadają się", Zaproszenie do pałacu... - film Luchina Viscontiego "Lampart", Wizja Łodzi - "ziemi obiecanej" w filmie Andrzeja Wajdy, "Kronika wypadków miłosnych" Tadeusza Konwickiego i Andrzeja Wajdy w kontekście Mickiewiczowskiego motta filmu, "amotność długodystanowca" - realistyczny charakter i metaforyczny sens filmu Tony'ego Richardsona, "Hair" Miloša Formana: filmowy musical w nurcie kontestacyjnym, "Lot nad kukułczym gniazdem" Miloša Formana: od realizmu do symbolu, Lot ku wolności - metaforyczny sens filmu Miloša Formana, Świat, którego nie można sfilmować w kolorze - "Matka Królów" Janusza Zaorskiego, Maciej Dejczer - 300 mil do nieba, Film 15.10 do Yumy a poetyka gatunku, Czy tylko brutalność? - film Petera Yatesa "Bullitt", "Od dziejów Tristiana i Izoldy" do "Love Story" - dramaty i melodramaty, "Nickelodeon" - stylizacja na stare kono, "Obywatel Kane" Orsona Wellesa poszukiwaniem prawdy o człowieku, Z kart historii filmu - "nowa fala": Jean-Luc Godard "Do utraty tchu", Film Wernera Herzoga "Nosferatu wampir" w kręgu prawd romantycznych, Film Wernera Herzoga "Nosferatu wampir" w kręgu ekspresjonistycznej sztuki, wizji człowieka i świata, Film surrealistyczny - "Dyskretny urok burżuazji Luisa Bunuela, "Dyskretny urok burżuazji" Luisa Bunuela - siła surrealizmu w sztuce, "Kaskader z przypadku" Richarda Rusha zderzeniem dwóch kreacji świata przedstawionego, "Noc amerykańska" François Truffauta - autoportret reżysera, "Powiększenie" Michelangela Antonioniego przesłaniem w kilku płaszczyznach artystycznej kreacji, Federica Felliniego "Osiem i pół" manifestem współczesnego artysty kina, Czy daleko od "galaktyki Gutenberga"? Nasze rozważania o obecności tradycji literackiej w filmie, Różnorodność tematów i idei w sztuce filmowej, Film jako kreacja artystyczna - różnorodność i bogactwo stylistyki, Film sztuką odwiecznych pytań i uniwersalnych przesłań.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 301-[302], filmogr. s. 291-300.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 9-41 : Film w kręgu kultury literackiej. Z teorii i praktyki pedagogicznej / Ewelina Nurczyńska-Fidelska.
Zawiera: S. 43-124 : Mass media i ich rola w kulturze współczesnej : (konspekty lekcji w szkole podstawowej) / Ewa Popiel-Popiołek.
Zawiera: S. 124-289 : Między poznaniem a przeżyciem : (konspekty lekcji w szkole średniej) / Barbara Parniewska, Halina Ulińska.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Zawiera następujace konspekty lekcji dla szkół podstawowych: O tworzywie sztuki filmowej na podstawie filmu "I znów skaczę przez kałuże" Kornela Makuszyńskiego (kl. VI), W jaki sposób przemówić do widza w kinie - czyli o głównych środkach wyrazowych sztuki filmowej, Montaż filmowy, Środki wyrazowe sztuki filmowej - na podstawie filmu "Nietykalni" Briana De Palmy, James Graham - bohater filmu Stevena Spielberga "Imperium Słońca" (charakterystyka postaci, konstrukcja bohatera filmowego), O filmowych horrorach - czyli świecie strachu, złych mocy, ludzkiej wyobraźni, filmowej iluzji i...Czy tylko straszą?", "Tysięczne postaci ust" - czyli o dziejach komunikacji międzyludzkiej, Historyczne i cywilizacyjne uwarunkowania rozwoju środków masowego komunikowania. Kultura masowa, Rodzaje i typy czasopism, sposób korzystania z prasy oraz jej miejsce w naszym codziennym życiu, Programy telewizyjne i ich rodzaje, miejsce telewizji w naszym życiu codziennym, Komiksy. Próba definicji, Komiks i film - czyli o tzw. kinie komiksowym, Środki ekspresji komunikacji masowej, Środki masowego przekazu a rzeczywistość obiektywna, "Spojrzenie na ekran" - czyli czego się nauczyliśmy o filmie i mass mediach. Konspekty dla szkół średnich: Historia Szekspirowskich kochanków w filmowym ujęciu Renata Castellaniego i Franca Zeffirellego, Jaki Hamlet? - rozmowa o adaptacji Grigorija Kozincewa, Śladami romantycznych inspiracji - o koncepcji filmu Tadeusza Konwickiego Opowieść o Dziadach Adama Mickiewicza". "Lawa", Tadeusza Konwickiego opowieść o Dziadach, Inny Wokulski...Lalka Wojciecha J. Hasa, Wędrówka po bezdrożach życia - Noce i dnie Jerzego Antczaka, Siódma pieczęć Ingmara Bergmana filmową podróżą w czasy średniowiecza. Cel tej podróży?, Siódma pieczęć Ingmara Bergmana filmową wizją średniowiecza, "Jeśli racja jest po stronie siły..." - refleksje wywołane filmem Rolanda Joffe'a. "Misja","Misja" - filmowa metafora, Kreacja przeszłości - prawda o epoce i człowieku w filmie Miloša Formana "Amadeusz", Dlaczego odszedł? Motywujemy decyzję bohatera filmu Hugha Hudsona "Greystok". Legenda Tarzana, władcy małp", "Danton" Andrzeja Wajdy filmowym dyskursem o czasach, gdy "stare formy rozpadają się", Zaproszenie do pałacu... - film Luchina Viscontiego "Lampart", Wizja Łodzi - "ziemi obiecanej" w filmie Andrzeja Wajdy, "Kronika wypadków miłosnych" Tadeusza Konwickiego i Andrzeja Wajdy w kontekście Mickiewiczowskiego motta filmu, "amotność długodystanowca" - realistyczny charakter i metaforyczny sens filmu Tony'ego Richardsona, "Hair" Miloša Formana: filmowy musical w nurcie kontestacyjnym, "Lot nad kukułczym gniazdem" Miloša Formana: od realizmu do symbolu, Lot ku wolności - metaforyczny sens filmu Miloša Formana, Świat, którego nie można sfilmować w kolorze - "Matka Królów" Janusza Zaorskiego, Maciej Dejczer - 300 mil do nieba, Film 15.10 do Yumy a poetyka gatunku, Czy tylko brutalność? - film Petera Yatesa "Bullitt", "Od dziejów Tristiana i Izoldy" do "Love Story" - dramaty i melodramaty, "Nickelodeon" - stylizacja na stare kono, "Obywatel Kane" Orsona Wellesa poszukiwaniem prawdy o człowieku, Z kart historii filmu - "nowa fala": Jean-Luc Godard "Do utraty tchu", Film Wernera Herzoga "Nosferatu wampir" w kręgu prawd romantycznych, Film Wernera Herzoga "Nosferatu wampir" w kręgu ekspresjonistycznej sztuki, wizji człowieka i świata, Film surrealistyczny - "Dyskretny urok burżuazji Luisa Bunuela, "Dyskretny urok burżuazji" Luisa Bunuela - siła surrealizmu w sztuce, "Kaskader z przypadku" Richarda Rusha zderzeniem dwóch kreacji świata przedstawionego, "Noc amerykańska" François Truffauta - autoportret reżysera, "Powiększenie" Michelangela Antonioniego przesłaniem w kilku płaszczyznach artystycznej kreacji, Federica Felliniego "Osiem i pół" manifestem współczesnego artysty kina, Czy daleko od "galaktyki Gutenberga"? Nasze rozważania o obecności tradycji literackiej w filmie, Różnorodność tematów i idei w sztuce filmowej, Film jako kreacja artystyczna - różnorodność i bogactwo stylistyki, Film sztuką odwiecznych pytań i uniwersalnych przesłań.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej