301315
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 137-138.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Cele wychowawczo-dydaktyczne nauczania początkowego matematyki ; Analiza treści nauczania matematyki w przedszkolu w świetle przeprowadzonych badań : Hasła programu pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym. Psychologiczne uwarunkowania procesów myślenia, niezbędnych do rozwijania pojęć matematycznych. Położenie przedmiotów w przestrzeni. Określenie wielkości przedmiotów. Określenie czasu. Znajomość nazw figur geometrycznych. Klasyfikacja przedmiotów według jednej cechy lub kilku cech jakościowych. Porównanie liczebności zbiorów ; Czynnościowe nauczanie matematyki : Rozwój metod kształtowania elementarnych pojęć matematycznych. Operacyjno-interioryzacyjna teoria Piageta. Teoria interioryzacji we współczesnej psychologii radzieckiej. Czynnościowe nauczanie matematyki ; Rola środków dydaktycznych w procesie modernizacji nauczania początkowego matematyki : Liczby w kolorach i ich zastosowanie w procesie kształtowania pojęć matematrycznych. Opis materiału dydaktycznego. Przykłady ćwiczeń z zastosowaniem liczb w kolorach. Wyodrębnienie wielkości jako cechy klocków (Zabawa w schowany klocek, Zabawa w kolorowe schodki). Przyporządkowanie klockom liczb (Zabawa w kolorowy pociąg, Zabawa w układanie kolorowego dywanu). Zastosowanie liczb w kolorach do rozwiązywania zadań tekstowych ; Materiał logiczny i jego zastosowanie w procesie kształtowania pojęć matematycznych. Opis materiału dydaktycznego. Ćwiczenia z zastosowaniem materiału logicznego (Układanie dowolnych figur, Zabawa w milczka, Zabawa w schowany klocek, Zabawa w proszonego, Zabawa w dwie pętle, Zabawa w pojedyńczy łańcuszek, Zabawa w podwójny łańcuszek, Zabawa w maszyny, Zabawa w parkowanie samochodów) ; Uwagi metodyczne na temat rozwijania pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej