303114
Książka
W koszyku
Estetyka pomieszczeń. Wyglad dzieci. Kontakty ze sztuką. Kultura współżycia. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na piękno przyrody. Zbliżanie dzieci do różnych rodzajów sztuki. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na estetykę wnętrza i otoczenia przedszkola. Wychowanie plastyczne - jeden z czynników wychowania estetycznego. Realizacja zadań wychowania estetycznego. Inspiracja twórczości plastycznej dziecka oraz integracja z innymi dziedzinami wychowania. Kształcące i wychowawcze funkcje muzyki. Struktura przedmiotu "muzyka". Możliwości percepcyjne i odtwórcze dzieci jako podstawa organizacji procesu umuzykalniania w poszczególnych grupach. Formy wychowania myzucznego. Słuchanie muzyki. Śpiew dzieci. Ruch przy muzyce. Muzykowanie. Twórczość dziecięca. Formy plastyczno-muzyczne. Audycje radiowe. Praca w grupach łączonych. Organizacja pracy. Twórczość pisarska w okresie 1823-1914. Wybrane problemy literatury dziecięcej w Polsce Niepodległej. Analiza wartości artystycznych. Analiza wartości wychowawczych. Analiza wartości poznawczych. Zainteresowanie ilustracją. Rola żywego słowa w rozwijaniu zaintesowań tekstem. Zainteresowanie utworami budzącymi poczucie humoru. Dobór książek do pracy z dziećmi. Sposoby korzystania z książek. Biblioteczka dziecięca. Dojrzałość szkolna. Przygotowanie do roli ucznia. Współpraca ze szkołą. Warunki efektywnego kształtowania umiejętności czytania. Proces kształtowania umiejętności czytania. Przygotowanie nauczycieli do pracy. Współpraca nauczycielek w oddziale. Kontakty indywidualne z rodzicami. Zajęcia otwarte. Naukowe podstawy nauczania początkowego. Zadania dydaktyczno-wychowawcze. Kryteria doboru i układu treści początkowego kształecnia uczniów. Integracja czy przedmiotowość nauczania początkowego. Konstrukcja programów. Metody nauczania. Formy organizacyjne pracy uczniów. Środki dydaktyczne, ich rodzaje i rola w nauczaniu początkowym.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 3-32 : Kontakty z otoczeniem w realizacji zadań wychowania wstetycznego / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 33-47 : Twórczość plastyczna w wychowaniu estetycznym / J. Cybulska-Piskorek.
Zawiera: S. 48-83 : Rola umuzykalniania w wychowaniu estetycznym / D. Malko.
Zawiera: S. 84-105 : Charakterystyka i tendencje w literaturze dziecięcej XIX i XX wieku / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 106-121 : Sposoby oceniania książek dla dzieci / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 123-141 : Rozwój zainteresowań książką u dzieci 3-7 letnich / H. Mystkowska.
Zawiera: S. 142-172 : Korzystanie z książek w pracy przedszkola / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 173-190 : Wybrane zagadnienia pracy z 6-latkami / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 191-230 : Nauka czytania w przedszkolu / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 231-244 : Organizacja pracy nauczyciela przedszkola / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 245-254 : Współpraca nauczyciela z rodzicami / I. Dudzińska.
Zawiera: S. 255-288 : Wprowadzenie do zagadnień nauczania początkowego / R. Więckowski.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Estetyka pomieszczeń. Wyglad dzieci. Kontakty ze sztuką. Kultura współżycia. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na piękno przyrody. Zbliżanie dzieci do różnych rodzajów sztuki. Sposoby rozwijania wrażliwości dzieci na estetykę wnętrza i otoczenia przedszkola. Wychowanie plastyczne - jeden z czynników wychowania estetycznego. Realizacja zadań wychowania estetycznego. Inspiracja twórczości plastycznej dziecka oraz integracja z innymi dziedzinami wychowania. Kształcące i wychowawcze funkcje muzyki. Struktura przedmiotu "muzyka". Możliwości percepcyjne i odtwórcze dzieci jako podstawa organizacji procesu umuzykalniania w poszczególnych grupach. Formy wychowania myzucznego. Słuchanie muzyki. Śpiew dzieci. Ruch przy muzyce. Muzykowanie. Twórczość dziecięca. Formy plastyczno-muzyczne. Audycje radiowe. Praca w grupach łączonych. Organizacja pracy. Twórczość pisarska w okresie 1823-1914. Wybrane problemy literatury dziecięcej w Polsce Niepodległej. Analiza wartości artystycznych. Analiza wartości wychowawczych. Analiza wartości poznawczych. Zainteresowanie ilustracją. Rola żywego słowa w rozwijaniu zaintesowań tekstem. Zainteresowanie utworami budzącymi poczucie humoru. Dobór książek do pracy z dziećmi. Sposoby korzystania z książek. Biblioteczka dziecięca. Dojrzałość szkolna. Przygotowanie do roli ucznia. Współpraca ze szkołą. Warunki efektywnego kształtowania umiejętności czytania. Proces kształtowania umiejętności czytania. Przygotowanie nauczycieli do pracy. Współpraca nauczycielek w oddziale. Kontakty indywidualne z rodzicami. Zajęcia otwarte. Naukowe podstawy nauczania początkowego. Zadania dydaktyczno-wychowawcze. Kryteria doboru i układu treści początkowego kształecnia uczniów. Integracja czy przedmiotowość nauczania początkowego. Konstrukcja programów. Metody nauczania. Formy organizacyjne pracy uczniów. Środki dydaktyczne, ich rodzaje i rola w nauczaniu początkowym.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej