303122
Brak okładki
Książka
W koszyku
Istota zabawy. Miejsce zabawy w wychowaniu przedszkolnym. Rodzaje zabaw dzieci. Zabawy swobodne i organizowane. Wpływ zabaw na wszechstronny rozwój dziecka. Różnice w przebiegu zabaw dzieci młodszych i starszych. Kierowanie zabawą. Wyzyskanie do zabaw materiału przyrodniczego i elementów półgotowych. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w doborze zabawek i materiałów do zabaw. Urządzanie sali i ogrodu do zabaw. Metody wprowadzania zabawki. Istota zajęcia i jego znaczenie dla realizacji programu. Metody prowadzenia zajęć i ich rodzaje. Cele prowadzenia zajęć. Organizacja zajęć. Zajęcia w zależności od wieku. Zajęcia w grupie mieszanej. Miejsce zajęć w rozkładzie dnia. Realizacja zajęć. Higiena zajęć. Korzystanie z pomocy do zajęć. Praca a zabawa. Znaczenie pracy w procesie wszechstronnego rozwoju dziecka. Rodzaje pracy dziecka w przedszkolu. Organizacja i warunki materialne pracy dzieci. Bezpieczeństwo i higiena pracy dzieci. Współdziałanie przedszkola z rodzicami w zakresie wdrażania dzieci do pracy. Spacer a wycieczka. Uzasadnienie potrzeby organizowania spacerów i wycieczek. Cele i wartości spacerów i wycieczek. Planowanie wycieczek. Organizacja spacerów i wycieczek. Tematyka i rodzaje uroczystości. Wartości uroczystości. Przygotowanie i przebieg uroczystości. Kontakty indywidualne. Kontakty z grupą. Higiena osobista dziecka. Kultura spożywania posiłków. Higiena pomieszczeń przedszkolnych. Ogród przedszkolny. Ochrona układu nerwowego. Wyrabianie odporności organizmu dziecka. Przyzwyczajanie do korzystania z opieki lekarskiej.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 15-68 : Zabawa / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 69-115 : Zajęcia / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 116-171 : Praca dzieci / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 172-198 : Spacery i wycieczki / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 199-223 : Uroczystości w przedszkolu / Irena Dudzińska.
Zawiera: S. 224-238 : Stosunek nauczycielki do dziecka / Stanisława Lipina.
Zawiera: S. 239-287 : Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad higieny / Kazimiera Wlaźnik.
Zawiera: S. 288-298 : Realizacja zagadnienia w całokształcie pracy przedszkola / Kazimiera Wlaźnik.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Istota zabawy. Miejsce zabawy w wychowaniu przedszkolnym. Rodzaje zabaw dzieci. Zabawy swobodne i organizowane. Wpływ zabaw na wszechstronny rozwój dziecka. Różnice w przebiegu zabaw dzieci młodszych i starszych. Kierowanie zabawą. Wyzyskanie do zabaw materiału przyrodniczego i elementów półgotowych. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny w doborze zabawek i materiałów do zabaw. Urządzanie sali i ogrodu do zabaw. Metody wprowadzania zabawki. Istota zajęcia i jego znaczenie dla realizacji programu. Metody prowadzenia zajęć i ich rodzaje. Cele prowadzenia zajęć. Organizacja zajęć. Zajęcia w zależności od wieku. Zajęcia w grupie mieszanej. Miejsce zajęć w rozkładzie dnia. Realizacja zajęć. Higiena zajęć. Korzystanie z pomocy do zajęć. Praca a zabawa. Znaczenie pracy w procesie wszechstronnego rozwoju dziecka. Rodzaje pracy dziecka w przedszkolu. Organizacja i warunki materialne pracy dzieci. Bezpieczeństwo i higiena pracy dzieci. Współdziałanie przedszkola z rodzicami w zakresie wdrażania dzieci do pracy. Spacer a wycieczka. Uzasadnienie potrzeby organizowania spacerów i wycieczek. Cele i wartości spacerów i wycieczek. Planowanie wycieczek. Organizacja spacerów i wycieczek. Tematyka i rodzaje uroczystości. Wartości uroczystości. Przygotowanie i przebieg uroczystości. Kontakty indywidualne. Kontakty z grupą. Higiena osobista dziecka. Kultura spożywania posiłków. Higiena pomieszczeń przedszkolnych. Ogród przedszkolny. Ochrona układu nerwowego. Wyrabianie odporności organizmu dziecka. Przyzwyczajanie do korzystania z opieki lekarskiej.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej