301345
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 177-187.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Współtworzenie samego siebie (Francja) : Podstawy psychologiczne i pedagogiczne do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Niektóre aspekty piagetowskiej teorii rozwoju człowieka w pracy z dzieckiem. Zabawa jako styl życia dziecka. Działanie "całym ciałem" jako warunek rozwoju i wychowania małego dziecka. "Wielkie zasady pedagogiki". Konieczność odwoływania się do znajomości dziecka i do wartości. H. Wallona "od cznu do myśli" jako podstawa pedagogiki alternatywnej. Wychowanie w świetle jutra: interakcje edukacyjne ; Od peagogiki aktywnej do interaktywnej. Program, metody i formy organizacyjne stosowane w wychowaniu przedszkolnym. Funkcje, cele i zadania wychowania przedszkolnego. Życie codzienne dzieci w przedszkolu francuskiem ; Komunistyczny mit wychowania w byłym imperium sowieckim: Teoretyczne podstawy edukacji. Kulturowo-historyczna teoria rozwoju L.S. Wygotskiego. Zabawa w ujęciu L. S. Wygotskiego. Działalność i jej znaczenie dla rozwoju psychiki człowika. Praca z dziećmi w wieku przedszkolnym według komunistycznej filozofii edukacji. Człowiek społeczny w tzw. marksistwowsko-leninowskiej koncepcji wychowania. Wychowanie społeczno-moralne fundamentem tworzenia człowieka komunistycznego. Tak zwane "wychowanie kolektywne". Zabawa jako środek wychowania. Projekt alternatywnej koncepcji wychowania w przedszkolu w przyszłości. Program, metody i formy organizacyjne stosowane w wychowaniu i nauczaniu dzieci w okresie komunizmu. Życie codzienne dzieci w przedszkolach sowieckich. Kilka przykładów pracy wychowawczej z dziećmi w przedszkolu ; W stronę dziecka (Polska) : Psychologiczne, pedagogiczne i filozoficzne podstawy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Stefana Szumana koncepcja rozwoju i wychowania dziecka. Rola rozwoju działania w rozwoju umysłowym dziecka. Rozwój struktury czynności ludzkich. Aktywność własna (podmiotowa) jako podstawa rozwoju wszelkich procesów poznawczych i kreatywnych. Zabawa jako uniwersalna postać aktywności dziecka. Obraz rozwijającego się dziecka. Pedagogiczne podstawy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. Charakter pedagogiki socjalistycznej. Zasady wychowania. Pedagogika przedszkolna jako dziedzina pedagogiki. Układ: Nauczyciel-dziecko w pedagogice przedszkolnej. Perspektywa edukacji humanistycznej i orientacji podmiotowej. Znaczenie poczucia własnej wartości u dziecka. Program, metody i formy organizacyjne w wychowaniu przedszkolnym w Polsce. Programy wychowania w przedszkolu wydane w 1992 r. Dojrzałość szkolna i przygotowanie do nauki w szkole. Ciągłość oddziaływań wychowawczych przedszkola i szkoły podstawowej. Metody i formy organizacyjne pracy z dziećmi w przedszkolu. Życie codzienne dzieci w przedszkolach polskich.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej