302811
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 233-237.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: O potrzebie i możliwościach stymulowania rozwoju procesów poznawczych ; Badawcza aktywność dziecka. Przykłady zabaw rozwijających aktywność badawczą ; Rozwiązywanie problemów drogą czynnego eksperymentowania. Właściwości myślenia konkretno-ruchowego. Przykłady zabaw rozwijających umiejętność rozwiązywania problemów przez czynne eksperymentowanie ; Od myślenia w działaniu do myślenia obrazami. Rozwiązywanie problemów na modelach obiektów. Zabawy ułatwiające przejście od myślenia konkretno-ruchowego do myślenia konkretno-obrazowego ; O myśleniu obrazami. Powstawanie i rozwój wyobrażeń oraz czynniki sprzyjające tym procesom. Zabawy rozwijajace umiejętność aktualizowania wyobrażeń ; Rozwiązywanie problemów w wyobraźni. Operowanie wyobrażeniami przez dzieci w wieku przedszkolnym. Zabawy rozwijające umiejętność operowania wyobrażeniami przy rozwiązywaniu problemów ; W świecie symboli i znaków - rozumienie ich i wytwarzanie. Rozwój elementów oznaczających. Sposób oznaczania w wieku przedszkolnym. Przykłady zabaw rozwijających zdolność rozumienia i stosowania symboli i znaków ; Szeregowanie jako wykrywanie różnic między przedmiotami. Rozwój umiejętności szeregowania. Propozycje zabaw rozwijających umiejętność klasyfikowania ; Uogólnianie - wykrywanie wspólnego w różnych rzeczach i formułowanie sądów ogólnych. Umiejętność uogólniania w wieku przedszkolnym. Zabawy i gry rozwijające umiejętność uogólniania ; Dziecko wśród rzeczy. Kształtowanie się orientacji w przestrzeni w okresie dzieciństwa. Propozycje zabaw rozwijających orientację w przestrzeni ; Dziecko i czas. Spostrzeganie i opisywanie relacji czasowych. Przykłady zabaw rozwijających orientację w czasie ; Orientacja przyczynowo-skutkowych powiązań zjawisk. Wykrywanie przyczyn i przewidywanie skutków w okresie dzieciństwa. Zabawy rozwijające rozumowanie przyczynowo-skutkowe ; Dziecko i liczby. Ujmowanie relacji ilościowych i ich wyrażanie. Propozycje zabaw rozwijających orientację w relacjach ilościowych ; Poznawanie samego siebie. Orientacja we właściowościach osobowych i umiejętność ich wyrażania. Zabawy sprzyjające poznawaniu samego siebie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej