302810
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 317-324.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej ; Metody nauki czytania i pisania w ujęciu porównawczym : Podział metod nauki czytania i pisania, Syntetyczne metody nauki czytania, Metody alfabetyczne, Metody fonetyczne, Metody sylabowe, Metody analityczne, Rozwój metod analityczno-syntetycznych, Metody globalne, Najnowsze tendencje w procesie nauki czytania i pisania - koncepcja czytania według Glenna Domana, Metoda wczesnej nauki czytania i pisania w systemie pedagogicznym Marii Montessori, Metoda naturalnej ekspresji i motywacji Celestyna Freineta, Naturalna nauka języka, Programy wspierające edukację dzieci ; Proces nauki czytania : Psychofizjologiczne podstawy procesu czytania i pisania, Istota nauki czytania, Gotowość i aspekty procesu czytania, Kształtowanie umiejętności czytania, Znaczenie elementarza w procesie nauki czytania i pisania, Etapy pracy podczas wprowadzania nowej litery, Doskonalenie umiejętności czytania, Kształtowanie umiejętności cichego czytania ; Proces pisania: Psychofizjologiczne podstawy procesu pisania, Nauka poprawnego pisania, Rodzaje ćwiczeń w pisaniu, Błędy ortograficzne w piśmie, Trudności w nauce czytania i pisania ; Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym : Język pisany a mówiony, Proces wielostronnego poznania a metody kształcenia sprawności językowej, Ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne, Organizacja i planowanie dłuższych form wypowiedzi, Podstawowe rodzaje wypowiedzi ustnych i pisemnych (Opowiadanie, Opis, Sprawozdanie, List), Ćwiczenia kompozycyjne ; Praca z tekstem literackim : Cele opracowywania utworów, Etapy pracy z tekstem czytanki lub lektury, Opracowywanie utworów literackich, Inne sposoby wykorzystania treści tekstów literackich, Opracowywanie utworów poetyckich, Praca z lekturą ; Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej : Nauczanie ortografii i interpunkcji ; Rozwijanie twórczej aktywności uczniów : Pojęcie, istota i cechy aktywności twórczej, Metody pobudzania myślenia twórczego, Stymulowanie wytwarzania dywergencyjnego i konwergencyjnego, Twórcza ekspresja uczniów według koncepcji Nowoczesnej Szkoły Francuskiej Celestyna Freineta ; Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci : Cele i zadania gier i zabaw dydaktycznych, Funkcje zabaw w nauczaniu języka polskiego, Przykłady zabaw w edukacji polonistycznej ; Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego : Pojęcie, istota i klasyfikacja gier dramatycznych, Rodzje technik dramowych, Przykłady dramatyzacji ; Aneks: Przykład lekcji wprowadzającej nową literę, Przykład lekcji z tekstem literackim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej