302808
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
"Pakiet pomocy" jest dopełnieniem książki: Wspomaganie...
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 279-287.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: O wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci przedszkolnych w czwartym i piątym roku życia ; Jak przebiega proces uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola? (Zabawy spontaniczne jako intensywny proces uczenia się, Zabawy tematyczne jako intensywny proces uczenia się) ; Jakie zabawki powinny mieć dzieci w przedszkolu i jakie przedmioty mogą być stosowane jako pomoce dydaktyczne? Jak korzystać ze scenariuszy znajdujących się w drugiej części tej książki? (O zwyczajnych klockach i zabawkach mechanicznych, O lalkach, misiach i innych postaciach ze świata bajek, O gotowych zestawach do zabaw tematycznych) ; Kształtowanie świadomości własnego "Ja" oraz orientacji przestrzennej. Scenariusze zajęć: Wiem, jak wyglądam i jak się nazywam, a także gdzie mieszkam. Chcę wiedzieć dużo o swoich bliskich - znam ich imiona i wiem czym się zajmują, Poznaję i nazywam części swojego ciała. Lalka lub miś jest trochę podobna/y do mnie. Rozpoznaję miny. Rysuję człowieka, Zaczynam się orientować, która ręka jest lewa, a która prawa, co jest przede mną, co za mną, co w górze, co na dole, Słucham i wiem, w którą stronę mam iść. Idę i znajduję to, co chcę, Potrafię pomóc misiowi w pokonywaniu toru przeszkód, Staram się poznać drugą osobę. Próbuję nazwać części jej ciała i powiedzieć, w czym jest do mnie podobna, czym się różni. Staram się pokazać, co znajduje się przed nią, za nią, po jej lewej stronie i prawej ; Kształtowanie u dzieci zdolności do rozumnego zachowania w sytuacjach pełnych napięć. Zarys metodyki uczenia dzieci sztuki konstruowania gier i scenariusze zajęć (O odporności emocjonalnej u dzieci, W jaki sposób można kształtować odporność emocjonalną dziecka? Jak nauczyć dzieci konstruowania gier?, Scenariusze zajęć - Potrafię brać udział w grze: "Ścigamy się od startu do mety" i chcę,żeby mój zespół zwyciężył, Układam i rozgrywam gry planszowe, Gra-opowiadanie: "Dwa kotki biegną do miski z mlekiem". Układanie gry-opowiadania nie sprawia nikomu kłopotu, Gra "Slalom-gigant". Uczę się układać trudniejsze gry-opowiadania i rozgrywać je ; Rytmy: wychwytywanie regularności i korzystanie z nich w różnych sytuacjach. Scenariusze : Słucham, patrzę i uważnie układam rytmy ; Układamy kalendarze ; Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw. Scenariusze: Planujemy i urządzamy przyjęcie dla lalek i misiów, Chcę wiedzieć, które zmiany są odwracalne, Chcę wiedzieć, które zmiany są nieodwracalne, Co trzeba zrobić, żeby było lepiej, czyli rady dla zmartwionej pacynki, Potrafię ułożyć historyjkę obrazkową i opwiedzieć ją, Coraz lepiej składam pocięte obrazki w sensowną całość ; Klasyfikacja - wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Scenariusze: Dobieramy karty tak, żeby pasowało, Sprawnie układam kartoniki domina w łańcuszek, Kto za kim. Inscenizowanie oraz ilustrowanie wiersza J. Tuwima Rzepka, Dostrzegam sens w kolejności wydarzeń, Zaczynam tworzyć sensowne koleje ; Liczenie w zakresie możliwości umysłowych czterolatków i pięciolatków. Scenariusze: Ilu jest chłopców? Ile jest dziewczynek? Ile jest krzesełek?, Wiem, ile mam palców u rąk i nóg, Wiem już, że wynik liczenia nie zmienia się, jeżeli liczy się od początku do końca i odwrotnie, Mogę policzyć nawet to, czego nie widzę, Sprawnie liczę i wiem, co to znaczy ; Liczenie i ustalenie: tu i tu jest tyle samo, tu jest więcej. Scenariusze: Potrafię wymienić: jeden do jednego w sytuacji kupna i sprzedaży. Zabawa "Święto lalek i pajacyków", Uczę się wymieniać: jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu. Zabawa: "Kupujemy i budujemy", Potrafię sortować kolorowe kartoniki i ustalać, ile ich jest, i których jest więcej, Czego jest więcej, czego jest mniej, czego jest tyle samo?, Czy nadal jest tyle samo? ; Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka. Scenariusze: Dokładam przedmioty i wiem, ile ich jest razem, Coraz sprawniej dodaję i odejmuję. Potrafię radzić sobie w różnych sytuacjach, Potrafię rozdawać przedmioty, tak aby każdy miał tyle samo ; Długość - przybliżanie dzieciom sensu mierzenia długości. Scenariusze: Co jest ode mnie wyższe (dłuższe), a co niższe (któtsze)? Jakiego jestem wzrostu?, Porównuję wielkości przedmiotów i układam je w serie rosnące i malejące, Uczę się mierzyć długość krokami i stopą za stopą ; Intuicje geometryczne u przedszkolaków. Scenariusze: Koło, prostokąt, trójkąt, Nazywam kształty i układam z nich szlaczki oraz inne kompozycje ; O Potrzebie zachowania logiki i honorowania prawidłowości rozwojowych, a także stopniowania trudności w edukacji matematycznej przedszkolaków.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej