302811
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Program intensywnego wspomagania rozwoju dzieci. Co trzeba kształtować w dziecięcych umysłach, o co zadbać, a czego unikać? ; Trzylatek zaczyna chodzić do przedszkola : Problem pozostawienia dziecka w obcym miejscu, pod opieką osób trzecich. Dlaczego maluchy tak trudno przystosowują się do przedszkola? W jaki sposób można zmniejszyć dramat przystosowania się dziecka do przedszkola? O sposobach wczesnego przygotowania dzieci do przebywania w obcym miejscu pod opieką osób trzecich ; Jaki jestem? Poznaję samego siebie. Potrafię spełnić polecenia, wykonać zadanie i powstrzymać się od pokus : Jak trzylatki tworzą swoje Ja i co z tego wynika? Ćwiczenia wspomagające rozwój wiedzy o samym sobie. Rozróżnianie płci. Schemat ciała lalki, misia i różnych zwierząt. Konstruowanie wizerunków ludzi i zwierząt. Dopasowywanie części i składanie ich w sensowną całość. W jaki sposób pomóc dzieciom w kształtowaniu swojego Ja na terenie przedszkola? ; Lepiej poznaję przestrzeń wokół mnie. Potrafię ustalić, co znajduje się za mną, z boku, przede mną. Wiem, co gdzie powinno być : Jak kształtuje się orientacja przestrzenna małych dzieci? Ćwiczenia wspomagające dziecko w poznawaniu najbliższego otoczenia. Jak pomóc dzieciom poznać przedszkole i wszystko, co znajduje się w sali zabaw? ; Uczę się dobrych manier. Potrafię się ubrać i rozebrać. Umiem siedzieć przy stole i samodzielnie jeść. Wiem, jak się zachować w łazience : Co potrafi roczne dziecko, co umie dwulatek, a co trzylatek? Jakie nawyki należy kształtować u trzylatków i jak sobie z tym radzić? Rozwijanie czynności samoobsługowych dzieci w przedszkolu ; Zgrabnie wykonuję różne czynności. Potrafię posługiwać się przedmiotami i nie niszczę ich. Lepię z plasteliny lub masy solnej. Lubię rysować i bawić się klockami : Dlaczego należy zadbać o rozwój sprawności i koordynacji ruchowej dziecka? Ćwiczenia wspomagające sprawność fizyczną dziecka i rozwijające współpracę ręki oraz oka. Pierwsze portrety ważnych osób, czyli rysowanie głowonogów. Jak zorganizować zajęcia rozwijające koordynację ruchową dzieci w przedszkolu? ; Rytmy pomagają mi zrozumieć i przewidywać. Potrafię dostrzec regularności i korzystam z nich w rozmaity sposób : O roli rytmów w rozwoju dziecka. Ćwiczenia rozwijające zdolnośc do skupienia się na tym, co się powtarza. Kontynuowanie rytmów. Jak przeprowadzić zabawy z rytmami w przedszkolu? ; Potrafię łączyć, żeby mieć całość i rozdzielać na części. Lubię budować, układać obrazki i rozmawiać : Jak dzieci tworzą całość (synteza) i wyróżniją w niej części (analiza). Konstrukcje z klocków. Układane obrazki. Oglądanie obrazków, rozcinanie ich na części i składanie w sensowną całość. Słuchaj i dokończ. Jak wspomagać rozwój analizy i syntezy u dzieci w przedszkolu ; Interesuję się liczeniem. Wskazuję przedmioty i liczę je tak, jak potrafię : Jak małe dzieci uczą się liczyć? Liczenie przedmiotów. Jak trzylatek dodaje i odejmuje? Kształtowanie tych umiejętności. Wymiany "jeden za jeden". Liczenie palców. Jak małe dzieci uczyć liczyć w przedszkolu? ; Rozpoznaję kolory i nazywam je. Poznaję różne odcienie barw i bawię się nimi : Jak małe dzieci rozpoznają barwy? Zabawy wspomagające dzieci w rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów. Jak uczyć dzieci rozpoznawania i nazywania kolorów w przedszkolu? ; Działam i zmieniam otoczenie, bo chcę wszystko rozumieć : O myśleniu przyczynowo-skutkowym małych dzieci. Poznawanie zmian typu: posolić - jest słone. dodać cukru - jest słodkie. Kontrasty - dostrzeganie ich i nazywanie. Co trzeba zrobić, aby było dobrze? Historyjki obrazkowe. Co trzeba zrobić, żeby misiowi i lalce było lepiej? Jak wspomagać myślenie przyczynowo-skutkowe maluchów w przedszkolu? ; Klasyfikuję tak, jak potrafię. Lubię łączyć w całość i rozkładać na części, bo dowiaduję się co do czego pasuje : Jak rozwija się klasyfikacja małych dzieci? Ćwiczenie wspomagające rozwój czynności myślowych potrzebnych dziecku do sensownego grupowania przedmiotów. Klasyfikacja w przedszkolu na zajęciach z trzylatkami ; Układam przedmioty w szeregu. Gdy znam kolejność, potrafię przewidzieć co będzie : Jak małe dzieci uczą się przewidywać? Codzienne sytuacje sprzyjające dostrzeganiu konsekwentnych serii. Zabawy, które prowokują do ustawienia po kolei i przewidywania następstwa. Jak w przedszkolu układać z dziećmi serie? ; Mam wiele do powiedzenia. Lubię mówić i chcę przekazać to, co ważne. Mogę wypowiadać się malując palcami, pląsając i bawiąc się w teatr : O potrzebie ćwiczeń rozbudzających dziecięcą wyobraźnię i prowokujących do swobodnego wypowiadania się. Sytuacje zabawy wyzwalające u dzieci chęć swobodnego wypowiadania się na różne sposoby. Rozbudzanie wyobraźni dzieci w przedszkolu ; Bawię się długo i chętnie. Wiem, co można zbudować z klocków. Jak nakarmić lalkę i pojechać z misiem na spacer : Dlaczego niektóre dzieci bawią się zbyt krótko i jak można to zmienić? Zabawy klockami - ja buduję, ty mi pomagasz. Coraz dłuższe i bardziej złożone zabawy lalką i misiem. Podróże na niby. Piaskowe baby, czyli o zabawach i konfliktach w piaskownicy. Co zrobić, aby maluchy potrafiły bawić się w przedszkolu długo i pięknie? ; Dlaczego przedstawiny w tej książce program i metody można stosować do wspomagania rozwoju dzieci starszych wolniej rozwijających się? Ważniejsze problemy dzieci zagrożonych ryzykiem nieprawidłowego rozwoju. Jak zorganizować proces uczenia się w sposób przyjazny dla dziecka i tak, aby przyspieszyć tempo rozwoju umysłowego? Praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć z dzieckiem zagrożonym ryzykiem nieprawidłowego rozwoju.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej