302811
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 134-136, [360].
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Teoretyczne podstawy wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym: Przegląd dorobku myśli i praktyki w dziedzinie wychowania fizycznego dzieci. Cele i zadania wychowania fizycznego. Niektóre pojęcia i definicje występujące przy omawianiu zagadnień kultury fizycznej. Funkcje wychowania fizycznego. Charakterystyka psychofizycznego rozwoju dzieci w wieku od 3 lat do 7 lat. Problematyka rozwoju motorycznego i sprawności dzieci w wieku przedszkolnym. Wnioski i wskazówki praktyczne wypływające z właściwości wieku dziecięcego ; Problemy organizacyjno-metodyczne: Warunki pracy w zakresie wychowania fizycznego. Bezpieczeństwo zajęć ruchowych. Metody stosowane na zajęciach ruchowych w przedszkolu (metoda opowieści ruchowej, metoda zabawowo-naśladowcza, metoda bezpośredniej celowości ruchu, metoda ścisła, metoda gimnastyki twórczej, praca szkolna K. Orffa). Metody rozwiązań organizacyjnych zajęć wychowania fizycznego (metoda stacyjna, metoda zadań dodatkowych, tory przeszkód, stopniowanie rytmu, muzyki, wprowadzenie współzawodnictwa indywidualnego i zespołowego). Analiza treści programowych wychowania fizycznego w przedszkolu. Rola zabawy ruchowej w rozwoju psychomotorycznym dziecka. Zasób materiału - przykłady ćwiczeń i zabaw dla dzieci. Zabawy i ćwiczenia poranne. Przykłady zestawów zajęć ruchowych. Zabawy i ćwiczenia w terenie. Zajęcia i zabawy na śniegu i lodzie. Saneczkarstwo. Łyżwiarstwo. Narciarstwo. Zabawy i ćwiczenia w wodzie. Kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Wady w budowie i postawie ciała. Rola ćwiczeń kształtujących i korekcyjnych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej