302767
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.161-[162]
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Dla kogo przewidziany jest program? Cele programu. Metody, formy i zasady pracy wykorzystane przy realizacji programu. Współpraca z rodzicami. Treść i struktura programu. Funkcjonowanie w środowisku (czynności samoobsługowe, nawiązywanie kontaktów społeczno-emocjonalnych, dziecko poznaje siebie, dziecko i jego rodzina, dziecko wśród innych) ; Poziom zmysłowy - czyli poznawanie przez zmysły. Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku (ćwiczenia zmierzające do poznania samego siebie, ćwiczenia zmierzające do poznania doznań termicznych, ćwiczenia zmierzające do poznania różnych struktur powierzchniowych, ćwiczenia zmierzające do poznania drugiej osoby, sposobów komunikowania się z drugim człowiekim, przekazywanie mu informacji i emocji). Ćwiczenia rozwijające zmysł smaku i węchu. Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia wstępne do nauki mowy). Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie zmysłowym ; Poziom poznawczy. Ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową. Ćwiczenia percepcji, pamięci słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej i koordynacji słuchowo-ruchowej). Rozwój mowy i myślenia. Ćwiczenia motoryki dużej i małej. Ćwiczenia orientacji przestrzennej (ćwiczenia rozwijające orientację w schemacie własnego ciała, ćwiczenia orientacji w schemacie ciała drugiej osoby stojącej naprzeciw, ćwiczenia orientacji w przestrzeni) ; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie poznawczym ; Poziom odkrywczo-badawczy. Ćwiczenia rozwijające i usprawniające percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia percepcji i pamięci słuchowej oraz koordynacji słuchowo-ruchowej ( ćwiczenia wrażliwości słuchowej i różnicowanie dźwięków niewchodzących w skład mowy ludzkiej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia rozwijające mowę, myślenie i wzbogacające słownik, ćwiczenia motoryki dużej i małej, ćwiczenia orientacji przestrzennej (zabawy doskonalące świadomość własnego ciała oraz ćwiczenia wdrażające do gospodarowania własnymi ruchami, zabawy rozwijające pojęcia dotyczące kierunków w przestrzeni, ćwiczenia i zabawy wyrabiające orientację w schemacie drugiej osoby, zabawy kształtujące określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni, zabawy rozwijające pamięć ruchową i koordynację wzrokowo-ruchową) ; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie odkrywczo-badawczym ; Poziom abstrakcyjno-symboliczny. Ćwiczenia z zakresu percepcji wzrokowej. Ćwiczenia z zakresu percepcji słuchowej (ćwiczenia rozwijające słuch fonematyczny oraz analizę i syntezę słuchową, ćwiczenia z zakresu rozwoju słuchu fonetycznego, ćwiczenia doskonalące pamięć słuchową i słowną, ćwiczenia doskonalące wypowiedzi dzieci). Ćwiczenia motoryki dużej i małej. Ćwiczenia orientacji przestrzennej i kierunkowej (ćwiczenia kształtujące orientację w kierunkach oraz pamięć ruchową, ćwiczenia rozwijające wyobraźnię kinestyczno-ruchową, ćwiczenia wdrażające do zwalniania napięcia stawowo-mięśniowego motoryki małej dłoni i palców, ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania) ; Arkusz obserwacyjny rozwoju dziecka - na poziomie abstarkcyjno-symbolicznym.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej