303137
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 173-185.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys probelmatyki. Pojęcie przemocy symbolicznej. Przedszkole jako instrument i miejsce przemocy symbolicznej. Władza - nośnik przemocy symbolicznej ; Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela. Obecność przemocy symbolicznej w procesie socjalizacji dziecka. Rozwój dziecka jako cel profesjonalnej działalności nauczyciela. Profesjonalizm nauczyciela a przemoc symboliczna ; Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu - klasyfikacja: Komunikacja werbalna - akty językowe, komunikacyjny wymiar przemocy symbolicznej, przemoc symboliczna za pośrednictwem aktów językowych, pozytywne doświadczenia komunikacyjne dzieci w świetle przemocy symbolicznej ; Komunikacja niewerbalna - akty kinetyczne: komunikacja niewerbalna jako przejaw przemocy symbolicznej, przemoc symboliczna a sferze aktów kinestycznych, możliwości łagodzenia przemocy symbolicznej na płaszczyźnie niewerbalnej ; Reguły i system oceniania - akty ewaluacyjne: istota przemocy symbolicznej w procesie oceniania, przemoc symboliczna w zakresie aktów ewaluacyjnych, strategie wzmacniania prorozwojowej przemocy symbolicznej ; Przestrzeń dydaktyczna: zagospodarowanie przestrzeni a przemoc symboliczna, użytkowanie i dystrybucja przestrzeni dydaktycznej w wymiarze symbolicznym, pozytywny wymiar przemocy symbolicznej w sferze zagospodarowania przestrzeni ; Organizacja pracy edukacyjnej: organizacja pracy edukacyjnej w perspektywie przemocy symbolicznej, przemoc symboliczna poprzez organizację pracy edukacyjnej, organizacja pracy edukacyjnej jako podmiotowy wymiar przemocy symbolicznej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej