303311
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 191-192.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Psychofizyczne i rozwojowe uwarunkowania czynności czytania i pisania: Istota i struktura czynności czytania i pisania. Psychofizjologiczne mechanizmy czynnosci czytania i pisania. Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisania. Rozwój spostrzegania wzrokowego jako warunek dojrzałości do nauki czytania i pisania. Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytania i pisania. Rozwój funkcji słuchowej jako warunek opanowania czytania i pisania. Rola artykulacji w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Dojrzałość artykulacyjna do nauki czytania i pisania. Dojrzałość manualna jako przesłanka gotowości do nauki pisania. Inne czynniki warunkujące dojrzałość dzieci do nauki czytania i pisania ; Założenia, metody i organizacja badań ; Organizacja nauki czytania i pisania w klasach przedszkolnych: Zasady doboru i układu ćwiczeń stymulujacych w programie eksperymentalnym. Program ćwiczeń kształtujących umiejętność analizy i syntezy słuchowej. Program ćwiczeń stymulujących umiejętność analizy i syntezy wzrokowej oraz orientację przestrzenną dzieci sześcioletnich. Program ćwiczeń graficznych przygotowujących dzieci do pisania. Metody realizacji ćwiczeń przygotowujących dzieci do czytania i pisania na zajęciach dydaktycznych. Uwagi o realizacji okresu przygotowawczego. Organizacja właściwej nauki czytania i pisania. Rodzaje ćwiczeń w czytaniu i pisaniu. Uwagi na temat realizacji nauki czytania i pisania ; Wpływ nauki przedszkolnej na rozwój podstawowych funkcji psychofizycznych dzieci sześcioletnich: Poziom rozwoju percepcji słuchowej dzieci w świetle wyników badań kontrolnych. Poziom rozwoju funkcji wzrokowej badanych dzieci. Rozwój sprawności motorycznej badanych dzieci. Rozwój dominacji stronnej dzieci ; Poziom umiejętności czytania dzieci sześcio- i siedmioletnich w świetle wyników badań kontrolnych: Kryteria umiejętności czytania badanych grup dzieci. Technika czytania po okresie elementarzowym. Tempo czytania dzieci. Poziom poprawności czytania. Poziom rozumienia tekstów czytanych głośno. Poziom cichego cztania ze zrozumieniem ; Poziom umiejętności pisania dzieci sześcio- i siedmioletnich w świetle wyników badań kontrolnych: Kryteria oceny umiejętności pisania. Poprawność graficzna pisma. Poziom poprawności zapisu literowego tekstów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej