301716
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 301-307.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Ogólna charakterystyka wiedzy o organizacji i kierowaniu w oświacie ; Geneza wiedzy o organizacji i kierowaniu w oświacie, jej istota ; Przedmiot organizacji i kierowania w oświacie oraz jej związek z innymi dziedzinami wiedzy ; Różne podejścia do przedmiotu wiedzy o organizacji i kierowaniu w oświacie.
Zawiera: Teoretyczne podstawy organizacji i kierowania w oświacie ; Prakseologia a nauki pedagogiczne ; Działanie sprawne i jego postacie i jego postacie ; Jak działać sprawnie? Ogólne wytyczne.
Zawiera: Praca instytucji oświatowej jako działanie zorganizowane ; Istota działania zorganizowanego - cykl organizacyjny ; Formułowanie celów ; Pojęcie celu działania ; Cel a sprawność działań ; Typy celów wyrózniane w literaturze naukowej ; Cele instytucji oswiatowych w świetle aktów prawnych ; Nieporozumienia dotyczące celów realizowanych w instytucjach oświatowych i sposoby ich przezwyciężania.
Zawiera: Planowanie pracy ; Istota planowania pracy ; Walory pracy planowanej ; Teoretyczne podstawy planowania pracy ; Typy planów spotykane w instytucjach oświatowych.
Zawiera: Gospodarowanie zasobami ; Zasoby w rozumieniu teorii organizacji oraz ich rodzaje ; Pozyskiwanie i wykorzystywanie zasobów rzeczowych ; Pozyskiwanie i wykorzystywanie zasobów rzeczowych ; Pozyskiwanie ludzi do realizacji zadań ; Problemy motywacji.
Zawiera: Realizacja planu ; Realizacja planu jako proces organizowania ; Ogólne zasady organizowania pracy ; Dziedziny działalności organizatorskiej w szkole (innej placówce oświatowej).
Zawiera: Kontrola ; Podstawowe pojęcia ; Rodzaje i metody kontroli ; Jak kontrolować sprawnie? ; Warunki efektywnej kontroli ; Źródła trudności nauczycieli w dziedzinie kontroli pracy i sposoby ich przezwyciężania.
Zawiera: Budowa i funkcjonowanie instytucji oświatowej ; Podstawowe pojęcia ; Specyfika instytucji oświatowych ; Struktura organizacyjna instytucji oświatowej ; Pojęcie struktury organizacyjnej ; Elementy struktury organizacyjnej instytucji ; Typy więzi i struktur organizacyjnych spotykane w instytucjach oświatowych.
Kierowanie ; Istota kierowania ludźmi ; Warunki sprawnego kierowania ludźmi ; Role organizacyjne kierownika.
Zawiera: Nadzór pedagogiczny.
Zawiera: P
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Podręcznik akademicki w szkołach wyższych kształcących nauczycieli, na studiach podyplomowych.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej