301722
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Podręcznik przeznaczony dla studentów II, III, i IV roku pedagogiki jako pomoc w studiowaniu: pedagogiki społecznej, pedagogiki socjalnej, teoretyczne podstawy pracy kulturalnej,metody badań i diagnostyka pedagogiczna, seminarium magisterskie
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.411-414
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Szkice metodologiczne ; Pedagogika społeczna wśród nauk pedagogicznych ; Zagadnienia dyferencjacji nauk pedagogicznych ; Kryteria klasyfikacji nauk pedagogicznych ; Swoista metodologia pedagogiki społecznej ; Spór o pedagogikę społeczną ; Różne płaszczyzny metodologii pedagogiki społecznej ; Etapy rozwoju pedagogiki społecznej.
Zawiera: Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej ; Okresy rozwoju polskiej pedagogiki społecznej ; Zadania pedagogiki społecznej w I i II okresie jej rozwoju ; Pedagogika społeczna w dekadzie lat 80. i 90. - III okres.
Zawiera: Współczesny sens pedagogiki społecznej ; Założenia metodologiczne i praktyczne pedagogiki społecznej ; Pedagogika społęczna wobec aktualnych potrzeb społecznych i edukacyjnych ; Praca socjalna w pedagogice społecznej ; Pedagogika społeczna wobec wyzwań końca XX wieku ; Uwagi do nowego podręcznika ; Pedagogika społeczna jako przedmiot studiów.
Zawiera: Siły społeczne jako centralna kategoria pedagogiki społęcznej ; Siły społęczne - problemy metodologiczne ; Siły społeczne a pedagogiczny sens środowiska wychowawczego.
Zawiera: Diagnostyka pedagogiczna środowiska ; Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska ; Miejsce ocen w toku działalności wychowawczej ; Podstawowe składniki oceny pedagogicznej ; Rodzaje norm stosowanych w ocenie zjawisk wychowawczych ; Zasadnicze kryteria wyrażania ocen pedagogicznych ; Konsekwencje diagnozy pedagogicznej w środowisku ; Diagnoza a dalsze etapy pracy wychowawczej.
Zawiera: Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska ; Zastosowanie wskaźników w badaniach pedagogicznych ; Badanie zjawisk społecznych a stosowanie wskaźników w badaniach pedagogicznych ; Problematyka badawcza oraz zmienne i wskaźniki okreslające proces wychowawczy ; Rodzaje wskaźników w badaniach pedagogicznych i działalności praktycznej ; Wzorce i mierniki w diagnostyce środowiska.
Zawiera: Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych szkoły i rodziny ; Funkcjonowanie systemu wychowania ; Rodzina jako składnik systemu wychowawczego ; Płaszczyzny powiązań opiekuńczo-wychowawczych rodziny i szkoły ; Zagadnienie wskaźników w badaniach nad współpracą wychowawczą rodziny i szkoły ; Zasady pedagogicznych badań systemowych (na przykładzie rodziny).
Zawiera: Istota i techniki diagnozowania potrzeb i wartości kulturalnych ; Problemy badania kultur ; Uczestnictwo w kulturze a potrzeby kulturalne i wartości ; Podstawowe ukłądy kultury ; Diagnozowanie potrzeb kulturalnych ze względu na zakres (jednostki, grupy społeczne, instytucje). Czołowi przedstawiciele ; Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisłąwa T. Szackiego (1878-1934) ; Życie i działalność społeczno-pedagogiczna Stanisława T. Szackiego ; Społeczna rola szkoły w środowisku ; Potrzeby środowiska a praca szkoły ; Wpływ szkoły na przeobrażenie środowiska ; Rola nauczyciela w szkole środowiskowej.
Zawiera: Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej ; Ogólne założenia badań społeczno-pedagogicznych ; Etapy zespołowych badań pedagogicznych ; Przykłądy zespołowych badań jednorodnych i kompleksowych ; Organizacja zespołowych badań pedagogicznych w środowisku.
Zawiera: Rodzina w koncepcjach badawczych Zygmunta Mysłakowskiego (1890-1971) ; Poprzednicy w badaniach polskich i za granicą ; Analiza krytyczna koncepcji badawczej ; Kontynuatorzy koncepcji badawczej.
Zawiera: System wychowania opiekuńczego Józefa Czesłąwa Babickiego (1880-1952) ; Dziecko w systemie opiekuńczo-wychowawczym ; Organizacja pracy opiekuńczo-wychowawczej w zakładach opieki całkowitej ; Proces wychowania dzieci i młodzieży w ujęciu Babickiego ; Aktualność koncepcji Józefa Babickiego.
Zawiera: Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) ; Wychowanie człowieka w środowisku życia ; Pedagogiczna teoria środowiska społęcznego, kulturowego i przyrodniczego ; Metody pracy wychowawczej i socjalnej ; Praca socjalna i opiekuńcza ; Kalendarium życia i działalności Aleksandra Kamińskiego.
Zawiera: Pedagogika społeczna w koncepcji Ryszarda Wroczyńskiego (1909-1987) ; Drogi życia i pracy Ryszarda Wroczyńskiego ; Miedzy historia a pedagogiką ; Pedagogika społeczna.
Zawiera: Stanisława Kowalskiego (1904-1991) koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku ; Sylwetka uczonego ; Badania nad uwarunkowaniami procesu wychowania i socjalizacji dziecka ; Pedagogiczne badania nad funkcjonowaniem i doskonaleniem systemu wychowawczego w środowiskach typowych ; Zastosowanie podejścia systemowego w teorii i praktyce.
Zawiera: Egzemplifikacje empiryczne ; Wdrażanie elementów modelu szkoły środowiskowej ; Cele, funkcje i zadania szkoły środowiskowej ; Problematyka badawcza dotycząca funkcjonowania szkoły środowiskowej ; Typowe warunki środowiska określające pracę szkół w makroregionie ; ogólna problematyka badań empirycznych ; Szkoły wdrażające elementy modelu szkoły środowiskowej ; Niektó110907e warunki konieczne do realizacji koncepcji szkół środowiskowych w makroregionie.
Zawiera: Rola rodziny w przemianach orientacji życiowych dorastającej młodzieży ; Rodzina a współczesna cywilizacja, a orientacje życiowe młodzieży, a osiągnięcia szkolne młodzieży ; Rodzaje orientacji życiowych młodzieży.
Zawiera: Współudział rodziny w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych szkoły ; Problem i metoda badań ; Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły ; Rodzina a sytuacja szkolna dzieci i młodzieży ; Wspomaganie rodziny przez inne instytucje.
Zawiera: Współczesna rodzina a start edukacyjny młodych pokoleń ; Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży ; Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży ; O potrzebie pedagogicznego kształcenia rodziców.
Zawiera: Pedagogiczne funkcjonowanie rodzin zastępczych ; Zagadnienia sieroctwa społecznego i dezorganizacji rodziny współczesnej ; Specyfika rodziny zastępczej jako środowiska opieki i wychowania ; Rodzina zastępcza w świetle dotychczasowych badań pedagogicznych ; Rodziny zastępcze w początkach lat osiemdziesiątych.
Zawiera: Stowarzyszenie kulturalne jako środowisko wychowawcze ; Pojęcie i istota funkcjonowania stowarzyszeń kulturalnych ; Metoda i problematyka badań ; Charakterystyka stowarzyszeń kulturalnych jako środowisk wychowawczych ; Wnioski i propozycje.
Zawiera: Program nauczania - przedmiot: Pedaggoika społęczna.
Zawiera: 0.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej