301722
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Spis treści także niem. i ros.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Jedna pedagogika czy system nauk o wychowaniu? ; Etapy rozwoju pedagogiki naukowej ; Przedmiot i swoista problematyka badań pedagogicznych ; Zagadnienia kompleksu nauk pedagogicznych ; Dyferencjacje i integracja nauk pedaggoicznych ; Podstawowe kryteria klasyfikacji nauk pedagogicznej teorii.
Zawiera: Systemowe podejście w badaniach nad wychowaniem ; Ogólna teoria systemów a wychowanie ; Ujęcie systemowe rzeczywistości - całościowy obraz świata ; Potrzeba badań systemowych w pedagogice ; Swoiste cechy systemu wychowania ; Zagadnienie funkcjonowania systemu wychowania ; Płaszczyzny powiązań opiekuńczo-wychowawczych rodziny i szkoły w ujęciu systemowym ; Zasady i etapy pedagogicznych badań systemowych.
Zawiera: Pedagogika społeczna a wzory konsumcyjne człowieka ; Aktualności założeń metodologicznych i praktycznych pedagogiki społecznej ; Pedagogika społęczna wobec aktualnych potrzeb społęcznych ; Dylematy wychowania młodzieży w aktualnych warunkach dysonansu społęcznego ; Wzory zachowań konsumpcyjnych a wychowanie ; Mozliwości konsumpcji optymalnej a wychowanie ; Człowiek wśród rzeczy - problem również pedagogiczny.
Zawiera: Start społeczny i oświatowy młodego pokolenia a środowisko rodzinne ; Ważność i aktualność problemu ; Podstawowe pojęcia i problemy badawcze ; Czynniki warunkujące start szkolny i społeczny młodzieży ; Rodzina a pedagogiczne aspekty startu społecznego dzieci i młodzieży ; Przykład badań nad dynamiką ciągów rodzinnych ; Problemy dyskusyjne, potrzeba dalszych badań.
Zawiera: Stawianie i rozwiązywanie zadań jako metoda wychowania ; Wizja celów wychowania w społeczeństwie ; O kształt pedagogiki alternatywnej ; Pojęcie i rola sytuacji zadaniowych w wychowaniu ; Organizowanie sytuacji zadaniowych w wychowaniu ; Warunki optymalizacji i skuteczności metod zadaniowych w wychowaniu ; Niektóre elementy pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą sprzyjające tworzeniu sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wychowanie młodych pokoleń w warunkach dysonansu społecznego ; Zarys problematyki ; Wychowanie jako funkcja życia społecznego ; Rozdroża współczesnego wychowania ; Aktualne problemy wychowania młodzieży ; Pedagogika wywiedziona z konsonansu czy dysonansu społecznego? ; Zjawisko dysonansu społecznego a wychowanie ; Kierunki strategii wychowania we współczesnej szkole ; Przesłanki do teorii wychowania wywiedzione z dysonansu społecznego.
Zawiera: Wzorzeck kultury pedagogicznej społeczeństwa socjalistycznego ; Rodzina jako podstawowa grupa przemian społecznych ; Kultura pedagogiczna społeczeństwa jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia ; Pojęcie i elementy wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa ; Treść wzorca kultury pedagogicznej społeczeństwa ; Niektóre problemy dyskusyjne i badawcze ; Wzorzec opieki rodzinnej w stosunku do dzieci i młodzieży ; Formy kształtowania kultury pedagogicznej rodziców.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej