301722
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.s.249-258
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Zasięg drugoroczności ; Drugoroczność w oficjalnej statystyce ; Drugoroczność w POlsce ; Drugoroczność w regionie północno-wschodniej Polski ; Zasięg drugoroczności w badaniach własnych: drugoroczność a ogół uczniów, a powtarzanie klasy, a przedmioty nauczania, a liczba powtó110905zonych lat nauki, a liczba ocena niedostatecznych.
Zawiera: Rozmiar drugoroczności w wybranych szkołach.
Zawiera: Wpływ przemian edukacyjnych na zasięg drugoroczności.
Zawiera: Przyczyny drugoroczności ; Literaturowe studium przyczyn niepowodzeń szkolnych ; Ogólna charakterystyka przyczyn niepowodzeń szkolnych ; Przyczyny społeczno-ekonomiczne, biopsychiczne, pedagogiczne.
Zawiera: Przyczyny drugoroczności w świetle badań własnych ; Hierarchia przyczyn drugoroczności ; Przyczyny drugoroczności tkwiące w środowisku rodzinnym: liczba dzieci w rodzinie, struktura rodziny, wykształcenie rodziców, warunki materialne i mieszkaniowe, atmosfera życia rodzinnego, inne czynniki zaburzające funkcjonowanie rodziny ; Wpływ komponentów życia rodzinnego na drugoroczność.
Zawiera: Przyczyny drugoroczności tkwiące w uczniu: płeć, stan zdrowia, mikrodeficyty, indywidualne zainteresowania, ocena dziecka w opinii rodziców, wpływ czynników bipopsychicznych.
Zawiera: Przyczyny drugoroczności tkwiące w szkole: liczba uczniów w klasie, wielozmianowość, klasy łączone, wykształcenie nauczycieli, treści nauczania, metody nauczania ; Wpływ czynników pedagogicznych na zjawisko drugoroczności ; Etiologia drugoroczności w zbliżeniu.
Zawiera: Przyczyny drugoroczności a przemiany edukacyjne.
Zawiera: Zapobieganie drugoroczności ; Literaturowa koncepcja zapobiegania niepowodzeniom szkolnym ; Sposoby zapobiegania niepowodzeniom szkolnym w polskiej oświacie ; Propozycje minimalizowania niepowodzeń szkolnych w innych systemach oświatowych.
Zawiera: Zapobieganie drugoroczności w świetle badań własnych ; Zasięg, formy i skuteczność zapobiegania drugoroczności przed i w czasie powtarzania roku nauki ; Zapobieganie drugoroczności na wybranych obszarach oświatowych ; Formy pomocy dziecku z trudnościami w nauce w opinii rodziców ; Obrazy pracy zapobiegawczej w opinii nauczycieli.
Zawiera: Wpływ przemian edukacyjnych na zapobieganie drugoroczności.
Zawiera: Skutki i nieskuteczność drugoroczności ; Literaturowe kontrowersje wokół skutków i nieskutczn0ści powtarzania lat nauki ; Skutki niepowodzeń szkolnych ; Nieskuteczność powtarzania lat nauki.
Zawiera: Skutki drugoroczności w świetle badań własnych ; Konsekwencje drugoroczności w opinii społecznej: psychologiczne, pedagogiczne, ekonomiczne ; Uczeń drugoroczny w kilku odsłonach.
Zawiera: Nieskuteczność drugoroczności w świetle badań własnych ; Oceny uczniów drugorocznych jako miernik nieskuteczności zjawiska ; Oceny: przed powtórzeniem i po powtórzeniu klasy, oceny końcowe, według grup przedmiotów, średnie ocen ; Aspiracje edukacyjne uczniów drugorocznych ; Losy szkolne absolwentów opóźnionych ; Skuteczność drugoroczności w opinii nauczycieli ; Jacy są uczniowie drugoroczni?
Zawiera: Perspektywy oświaty bez drugoroczności ; Resume studiów nad drugorocznością ; Implikacje przemian edukacyjnych dla drugoroczności ; Kierunki edukacyjnych przemian lat 90-tych ; Przemiany w oświacie bezpośrednio wpływające na kształtowanie się drugoroczności ; Przemiany edukacyjne pośrednio wpływające na kształtowanie się drugoroczności.
Zawiera: Projekcje edukacji bez drugoroczności - co dalej z drugorocznością?
Zawiera: Drugoroczność w reformie edukacyjnej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej