301722
Brak okładki
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.143-147.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Szkoła a system społeczny - mechanizmy funkcjonowania szkoły.
Zawiera: Przemoc w szkole w perspektywie pedagogiki krytycznej ; Geneza pedagogiki krytycznej ; Zjawisko przemocy w edukacji szkolnej.
Zawiera: Jak można badać przemoc w szkole ; Dwie perspektywy w naukach społecznych ; Podejście fenomenologiczne ; Etnografia jako metoda ilustrująca podejście humanistyczne w naukach społecznych ; Próba uzasadnienia zastosowanej metody ; Opis jako kategoria centralna w metodzie etnograficznej ; Procedura badań etnograficznych ; Zastosowanie etnografii w szkole.
Zawiera: Przemoc w szkole średniej w perspektywie funkcjonalnej ; Opis szkoły z perspektywy badacza ; Przestrzeń fizyczna ; Oferta programowa, kulturalna i społeczna szkoły ; Nauczyciele i uczniowie w procesie wzajemnych interakcj.
Zawiera: Obraz szkoły w świadomości uczniów: hierarchia, konflikt, kontrola i ocena, poczucie uprzedmiotowienia, schamtyczność i nuda, przymus i bierność, wsparcie lub izolacja, propozycje i oczekiwania.
Zawiera: Przemoc w szkole średniej w perspektywie pedagoga krytycznego ; Egzemplifikacja przemocy na podstawie obserwacji i uczniowskiego "mappingu" ; Egzemplifikacja przemocy na podstawie wywiadów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej