301742
Strefa uwag:
Tyt. grzbietowy: Profilaktyka na co dzień
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 144-145.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu ; Czym jest zaburzone zachowanie? ; Jak rozpoznać zaburzone zachowanie? ; W jaki sposób przejawiają się zaburzone zachowania? Rodzina jako środowisko wychowawcze ; Rodzina jako system ; Dysfunkcje rodziny.
Zawiera: Wpływ dysfunkcji rodziny na powstawanie zaburzeń zachowania ; Życie w dwóch światach ; Działania urazu psychicznego ; Skutki urazu psychicznego dla funkcjonowania dziecka - mechanizm powstawania zaburzonego zachowania.
Zawiera: Dziecko z zaburzeniami zachowania w szkole i placówce opieki ; Zaburzenia zachowania jako procesy zachodzące w relacji wychowawcy z dzieckiem ; Wzmacnianie urazowych przekonań ; Zniekształcenia relacji wychowawczej ; Zaburzenia zachowania jako procesy zachodzące w grupie rówieśniczej: czarna owca, dziewak, lizus.
Zawiera: Wzmacnianie zaburzonych zachowań dziecka przez grupę rówieśniczą ; Rozprzestrzenianie się dysfunkcji w grupie.
Zawiera: Konsekwencje wzmacniania zaburzonych zachowań dziecka przez środowisko pozarodzinne ; Zaburzenia zachowania wychowanków jako procesy zachodzące w systemie społecznym organizacji: funkcjonalność organizacji, dysfunkcje organizacji.
Zawiera: Korygowanie zaburzonych zachowań dzieci w codziennej pracy wychowawcy i nauczyciela ; Jak działa system?: wyjasnianie zjawisk w systemie, mechanizmy działania systemu ; Korygowanie zaburzonych zachowań: przełamanie stereotypu, doświadczenia korygujące ; Zmiana schematów myślenia i działania - zmiana schamtu spostrzegania dziecka.
Zawiera: Strategia zaskoczenia ; Ujawnianie ukrytych możliwości, zmiana perspektywy, stworzenie przestrzeni do konstruktywnych działań.
Zawiera: Budowanie strategii pracy z dzieckiem i z klasą ; Analiza problemu - poszukiwanie "punktu najwyższego wzmocnienia".
Zawiera: Korygowanie zaburzeń zachowania dziecka w świetlicy socjoterapeutycznej - proces budowania więzi.
Zawiera: Przeciwdziałanie odrzuceniu i wykluczeniu społecznemu dziecka z zaburzeniami zachowania ; Budowanie pozycji dziecka w środowisku placówki ; Konstruktywne przejście dziecka do innej placówki ; Konstruktywne rozstanie dziecka z grupą.
Zawiera: Współpraca w pomocy dzieciom przejawiającym zaburzenia zachowania ; Kształtowanie norm w zespole ; Zespołowe uczenie się ; Wykorzystywanie zasobów organizacji ; Korzystanie ze wsparcia zewnętrznego.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej