306999
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 145-149.
Formatted contents note
Zawiera: Kim jest uczeń? ; Uczeń jako rzecz ; Ciemna strona idei wychowania ; "Ja" ucznia ; Człowiek samorealizujący się i "człowiek dąb" ; Uczeń jako osoba - bycie mistrzem siebie samego ; Pułapka króla Maciusia I.
Zawiera: Dorosły jako ciemiężca ; Uwolnienie wychowawcy od roszczenia wychowawczego ; Czym jest szacunek dla dziecka? ; Role w teatrze szkoły ; Bunt czy wierność.
Zawiera: Miejsce na etyczną rozmowę w szkole ; Poszerzenie perspektywy ; Skrawek własnej pustyni ; Odnaleźć osobę w trybach instytu cji edukacyjnej ; Spotkanie podczas dyskusji etycznej ; Przykład lekcji - rozmowy ; Otwarcie na świat wartości.
Zawiera: Budowanie drogi ku marzeniu ; Bunt praktyków ; Odwaga przeformułowania celu szkoły ; Echo Deweyowskiej krytyki szkoły i społeczeństwa ; Inspracje psychologii humanistycznej i nauka płynąca z totalitaryzmu ; Czy szkoła może być miejscem spotkań osób ; Spotkania osów w ASSA.
Zawiera: Dzień powszedni nauczyciela ; Po stronie nauczyciela ; Wartości i przemoc ; Nauczyciel jako rzecz ; Nauczyciel w trybach reformy.
Zawiera: Etyczny problem szkoły ; Cel szkoły ; Między reifikacją a partnerstwem ; Nauczycielskie myślenie etyczne ; Problem "guru" - rola autorytetu ; Autorytet w maieutyce ; Nauczycielskie myślenie etyczne i problem identyfikacji ; Zapracowany belfer.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again