301774
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 191-201.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Powojenna odbudowa i przebudowa systemu doskonalenia nauczycieli (1944-1947) ; Sytuacja społeczno-polityczna odradzającego się państwa ; Walka o kierunek przeobrażeń w szkolnictwie i w Związku Nauczycielstwa Polskiego ; Oczekiwania wobec nauczycieli ; Powrót do przedwojennych związkowych tradycji doskonalenia ; Konferencje rejonowe podstawą samokształcenia kadr nauczycielskich ; Inne formy wspierania ruchu samokształceniowego nauczycieli przez ZNP.
Zawiera: Zmiany w teleologii i w strukturze doskonalenia nauczycieli w czasach ofensywy ideologicznej (1948-1955) ; Uwarunkowania społęczno-polityczne przemian oświatowych ; Orientacja na ideologizację, ateizację i sowietyzację szkoły ; Walka o nowe oblicze kształconych dla szkolnictwa kadr nauczycielskich ; Wysiłki ZZNP na rzecz przebudowy oblicza ideowego nauczycieli ; Konferencje rejonowe ; Szkolenie ideologiczne ; Komisje szkolno-pedagogiczne i narady wytwórcze.
Zawiera: Częściowa odwilż w doskonaleniu nauczycieli w klimacie popaździernikowych wydarzeń (1956-1959) ; Proces destalinizacji systemu społeczno-politycznego ; Dyskusje nad obliczem oświaty i pozorne próby dokonania zasadniczych zmian w szkolnictwie i edukacji nauczycielskiej ; Ideologiczny wymiar podmiotowo-metodycznego i społęczno-politycznego doskonalenia nauczycieli w ramach reaktywowanych związkowych ognisk metodycznych ; Formy wspierające ruch samokształceniowy nauczycieli: konferencje rejonowe, odczyty pedagogiczne, kursy przedmiotow-metodyczne.
Zawiera: Tendencje do unifikacji doskonalenia nauczycieli w okresie poszukiwania skutecznej koncepcji "jednolitego frontu wychowania" (1960-1970) ; Uwarunkowania społeczno-polityczne ; Programowa i strukturalna reforma ; Uwarunkowania społeczno-polityczne ; Związkowe doskonalenie nauczycieli na potrzeby nowych strategii edukacyjnych ; Ruch samokształceniowy ; Wspieranie ruchu postępu pedagogicznego przez ZNP.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach umacniania politycznego sensu szkoły (1971-1979) ; Nowa polityka społeczno-gospodarcza i zmiany administracyjne ; Próby radykalnych przekształceń strukturalnych szkolnictwa ; Zmiany w statusie społeczno-prawnym i w kształceniu nauczycieli ; Wytyczne naukowej pedagogiki socjalistycznej podstawą edukacji w związkowych formach doskonalenia ; Konferencje teoretyczno-pedagogiczne ; Wspólne inicjatywy ZNP i władz oświatowych w rozwijaniu ruchu postępu pedagogicznego.
Zawiera: Przemiany w doskonaleniu zawodowym nauczycieli w okresie wielowymiarowym kryzysu (1980-1989) ; Rozpad systemu socjalistycznego ; Kolejne próby zmian w systemie szkolnym ; Obniżanie stanndardów edukacji nauczycielskiej sposobem rozwiązywania problemów szkolnictwa ; Modyfikacja systemu doskonalenia wobec opozycyjnych żądań przywrócenia szkole jej pedagogicznego sensu ; Erozja związkowego doskonalenia nauczycieli ; Konferencje rejonowe ; Społęczny ruch postępu pedagogicznego.
Zawiera: Bibliografia: opracowania związane z przedmiotem badań, publikacje z konferencji, sympozjów i sesji naukowych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej