301774
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 541-568.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Przedmowa - próba oglądu przedpola tematyki ; "Własny pokój" pedagogiki w kulturze. Od świata granic do świata horyzontów ; Poszukiwanie - przeszukiwanie jako bieguny złozoności badawczej ; Zyski symboliczne i profitty duchowe, czyli projekcje celów badań ; Integralność strukturalna a przedmiot i metoda badań ; Rekonstruowanie kryzysu teorii w naukach humanistycznych? ; Jakie są jego przyczyny? : O wdrażaniu i upowszechnianiu kultury - perspektywa pedagogiczna.
Zawiera: Pedagogika między tropami kultury (problemy metodologiczne) ; Przesłanki metodologiczne i historyczne rozważań dla postulatu integralności badawczej w pedagogice ; W stronę specjalizacji tworzącej specjalności "wyższego rzędu" (T. Kotarbiński) i nową profesjonalizację ; O dwóch postawach programowych pedagogiki: strukturalnej i funkcjonalnej ; Dwa typy autonomii w rozwoju ; Funkcjonalne podejście do relacji kultura - pedagogika ; Podejście strukturalne do relacji pedagogika - kultura ; Problem strukturalnej integralności pedagogicznej w myśleniu i działaniu edukacyjnym ; Dominujące, tradycyjne wersje integralności ; Strukturalna integralność jako zagubiony trop (o obrazie złożoności i edukacji w pedaggoice międzywojennej): H. Rowid za B.F. Trentowski, J. Mirski i Z. Mysłakowski ; W stronę integralności post-konwencjonalnej ; Posumowanie (gruntowanie problematu: integralność strukturalna versus integralność funkcjonalna: teza pierwsza).
Zawiera: Zysk symboliczny w pedagogice. O odzyskaniu, pozyskiwaniu i wyzyskiwaniu kultury (tropy projektujące) ; Ontologia pedagogiki i kultury. O paradoksalnej ontologii i epistemologii między (inter) i wobec (versus) ; Koncpcja wymiany dóbr kultury (P. Bourdieu) ; ZYsk symboliczny versus "symboliczne" zyski ; Dialektyka pozytków, zysków i interesów symbolicznych dla pedagogiki w warunkach "globalnej ekonomii kulturowej" (A. Appadurai) ; O trzech typach integracji i zysku symbolicznego pedagogiki z kultury ; Integrowanie zysków czy zysk z integralności pedagogiki i kultury? ; Odzyskiwanie ontycznej integralności ; Odzyskiwanie integralności w rozwoju pełnej tożsamości płci ; Odzyskiwanie dzikości, czyli pedagogiczny sen(s) integralności u źródeł (A. Nalaskowski) : Dzikość jako kategoria dla pedagogiki : Dzikość w cieniu istotowego sporu natury i kultury ; Zdziczała socjalizacja i naturalna desocjalizacja? Co jest do zyskania?
Zawiera: Wampiryzm w refleksji kulturowej, czyli o odzyskiwaniu fragmentu porządku symbolicznego ; Ontologia wampiryzmu jako symbol dynamiki pracy umysłu ; Wampir i Cień człowieka ; Wampir jako osobowość prześladowcza ; Wampir jako symbol/miejsce zdziczenia i innych "wulgarnych" żywiołów ; Wampiryczna rodzina, czyli o obcowaniu z grobami ; Symbolika krwi - przemieszczenia pedagogiczne ; Pozyskiwanie integralności dyskursywnej - komunikowanie humanistycznej wrażliwości ; Wyzyskiwanie epistemologicznej integralności ; Pakt poznawczy i zwłoki metodologiczne (J. Sławiński) między wiarowiedzą i władzowiedzą ; Dyskursy mozliwe (D. Ulicka) kulturowej (treści) pedagogiki ; Podsumowanie (projektowanie zysków).
Zawiera: Pedagogika wobec kultury (tropy ramowe) ; Jaka kultura? (L. Witkowski) ; Jaki paradygmat? (B. Śliwerski) ; Jakie tropy pedagogiki? ; Wyobraźnia antropologiczna (A. Mencwel) i jej przedłużenia w pedagogice antropologicznej (K. Ablewicz) i antropologii pedagogicznej (R. Schulz) ; "Całopsychocielesność","mikroantropologia psychoanalityczna" (D. Danek) i humanizm przyszłości ; Kierunki przemian metodologii a pedagogika kultury ; Potrzeba refleksji gender w pedagogice czy potrzeba gender pedagogiki? ; O dyskretnych i przekornych pedagogiach (Z. Kwieciński) ; Nosność pedagogiczna tekstów kultury do wyzyskania dla pedagogii "pobocznych" ; Trzy typy relacji pedagogiki i kultury: wobec (pedagogika kultury), z (pedagogika z wnętrza kultury) i między (pedagogika kulturowa).
Zawiera: Postkonwencjonalna integralność (tropy-fragmenty) ; Wnętrze kulturowe i jego twórcze napięcie ; Granice jako sposób życia kultury (M. Bachtin) ; Linie przecięć semantycznych i krzyżowa komunikacja (J. Łotman) ; Rozproszone hybrydy kultury czy/i małe tożsamości? ; Obsesja fragmentem i strzępki nowego realizmu (K. Lupa) ; Upór fragmentów wobec hegemonii całości ; Fragment jako opór uwagi wobec przyczynowości i linearności dyskursywnej ; Wybalansowanie wielości, czyli fragment i całościowość jako jedność w kulturze (G. Simmel).
Zawiera: O szczelinach istnienia kultury i poznania humanistycznego (tropy pomocnicze dla pedagogiki) ; Prześlizgiwanie się pojęcia między parcjalnością a intencją całości ; Dynamiczny relacjonizm (K. Mannheim) ; Promieniowanie sensów do osobistego podjęcia ; Iskrząca prawda w drobinach znaczących, uwadze i ich spotkaniu (J. Brach-Czaina) ; Prześwitywanie prawdy w istotowym sporze między Skrywającą ziemią i Otwartym świata (M. Heidegger): problem dzieła ; Przebłyskiwanie sensów tekstu w teraźniejszości i poczucie skoku ; Sprzeczne tendencje strukturalne w dynamice rozwoju kultury i pedagogiki ; Eksplodowanie informacji (J. Łotman) ; Statut poznawczy krótkich spięć na granicy języków kultury ; Przeszukiwanie humanistyki wobec zadania (p)oszukiwania wiedzy (pomocnicze rozważania do analizy relacji: zgodności metody i przedmiotu badań wobec godności podmiotu badań w pedagogice) ; Podsumowanie (poszukiwanie i przeszukiwanie szczelin zysku).
Zawiera: Próby pedagogicznego myślenia wobec oporu języka ; Tekst kulturowy między oporem a twórczością (metoda versus zysk symboliczny) .Metodyczny eklektyzm - awangarda (innej) integralności czy przestrzeń poznawcza pedagogiki? ; Metodyczny eklektyzm (P. Sztompka) między erudycją a czujną samokontrolą ; Eklektyzm w krytyce estetów, doktrynerów i purystów czyli "nieelegancka", "niesłuszna" i "niepoprawna" twórczość ; Eksperymentowanie między strategią Chopina a strategia Beethovena.
Zawiera: Eseistyczność jako tryb próbowania poznawczego w pedagogice.
Zawiera: Kolaż kulturowy ; Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki i kultury.
Zawiera: Literatura, tekst i pedagogiczna wiarowiedza ; Dyskurs(y) kultury a pedagoika czytania.
Zawiera: 0.
Zawiera: 0.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej