301774
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 106-108, 361-377.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Podstawy diagnozy psychopedagogicznej ; Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne ; Pojęcie diagnozy ; Diagnoza w pedagogice - geneza i rozwój ; Podstawowe zasady diagnozy psychopedagogicznej.
Zawiera: Uwarunkowania procesu diagnostycznego ; Kontakt diagnostyczny - podstawowe wyznaczniki, cechy i techniki budowania kontaktu ; Opór jako przejaw zaburzeń w kontakcie diagnostycznym - objawy, źródła i techniki radzenia sobie z oporem ; Zdolności i kompetencje wyznaczające profesjonalizm diagnosty ; Błędy i wadliwe nastawienia diagnosty ; Mechanizmy poznawcze modyfikujące przebieg procesu diagnostycznego ; Katalog podstawowwych reguł i zasad diagnozowania psychopedagogicznego.
Zawiera: Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice ; Rozmowa i wywiad ; Ankieta ; Obserwacja ; Analiza dokumentów i wytworów ; Pomiar w naukach społecznych - możliwości wykorzystania w diagnozie psychopedagogicznej ; Kwestionariusz jako podstawowe narzędzie w diagnostyce psychopedagogicznej.
Zawiera: Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne ; Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne ; Rodzina w diagnozie psychopedagogicznej ; Czynniki opisujące rodzinę jako środowisko wychowawcze ; Podstawowe zasady poznawania rodziny jako środowiska wychowawczego.
Zawiera: Wybrane koncepcja i środki diagnozy rodziny ; Strategie diagnozowania rodziny ; Środki diagnozy wybranych cech rodziny - przegląd narzędzi.
Zawiera: Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci ; Przewidywanie - ustalanie ryzyka przemocy nad dzieckiem w rodzinie ; Identyfikacja przypadków przemocy i diagnoza problemu ; Główne wskaźniki przemocy i zanidbywania dziecka w rodzinie - podstawowe symptomy i czynniki ryzyka ; Zdobywanie danych.
Zawiera: Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej ; Diagnoza środowiska wychowawczego szkoły ; Diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych.
Zawiera: Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej ; Sposoby definiowania dojrzałości szkolnej ; Podstawowe uwarunkowania osiągania dojrzałości szkolnej ; Diagnoza dojrzałości szkolnej - założenia metodologiczne i kryteria diagnostyczne.
Zawiera: Charakter, obszary i modele diagnozy dojrzałości szkolnej ; Podstawowe zasady diagnozowania dojrzałości szkolnej ; Etapy postepowania diagnostycznego ; Testy do badania dojrzałości szkolnej.
Zawiera: Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole ; Osiągnięcia i niepowodzenia szkolne - problemy diagnozy ; Diagnoza przystosowania do warunków i wymagań sszkolnych.
Zawiera: Diagnoza dyslekcji rozwojowej jako podstawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny ; Dysleksja, dysortografia, dysgrafia - ustalenia terminologiczne ; Przyczyny i patomechanizmy dysleksji rozwojowej ; Typy dysleksji ; Charakterystyka zaburzeń w czytaniu i pisaniu o różnym patomechanizmie ; Diagnoza dysleksji - założenia metodologiczne i kryteria diagnostyczne ; Zasady diagnozy dysleksji ; Wybrane metody, techniki i narzędzia diagnozy dysleksji ; Pomoc postdiagnostyczna dziecku dyslektycznemu.
Zawiera: Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej - charakter problemu : Diagnoza problemy i interwencje.
Zawiera: Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego ; Pojęcie błędu wychowawczego na tle innych zaburzeń procesu wychowania ; Klasyfikacje błędów wychowawczych i kryteria ich tworzenia ; Podstawowe źródła błędu wychowawczego ; Skutki i czynniki warunkujące szkodliwość błędów wychowawczych ; Podstawowe założenia metodologiczne, cele i kryteria diagnostyczne stosowane w identyfikacji błędów w wychowaniu ; Podstawowe techniki wykorzystywane w diagnozie błędów wychowawczych ; Zasady diagnozy błędów wychowawczych.
Zawiera: Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej ; Socjometria jako podstawowy sposób ; Socjometria jako podstawowy sposób pomiaru stosunków społecznych ; Odmiany socjometrii ; Badanie socjometryczne i jego analiza.
Zawiera: Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej ; Założenia teoretyczne i cechy metod projekcyjnych ; Klasyfikacje technik projekcyjnych ; Podstawowe zasady i reguły stosowania technik projekcyjnych ; Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu rodziny : Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji szkolnej ; Charakterystyka wybranych technik i narzędzi wykorzystujących mechanizm projekcji.
Zawiera: Wybrane narzędzia diagnostyki rodziny (fragmenty) ; Przykłady narzędzi diagnozy przystosowania szkolnego (fragmenty) ; Narzędzia diagnozy błędów wychowawczych (fragmenty) ; Wybrane testy projekcyjne (fragmenty).
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej