301775
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 273-288.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Pedagogika kultury wiedzą o edukacji kulturalnej ; Edukacja kulturalna wyzwaniem czasu wielkich przyspieszeń i zmian: geneza zjawiska, koncepcje i praktyka, konieczność nowego spojrzenia na edukację kulturalną, orientacja ku wartościom.
Zawiera: Aktywność kulturalna jako składnik stylu życia ; Pojęcie uczestnictwa w kulturze i aktywności kulturalnej ; Typologia uczestnictwa w kulturze/aktywności kulturalnej ; Modele aktywności kulturalnej preferowane i pożądane.
Zawiera: Działalność kulturalna w trudnym dziele klasyfikacji systemu wartosci ; Wartości idziałalność ; Sztuka i aktywność artystyczna wartością czy środkiem edukacji? ; Sens rozpoznania paradygmatów działalnosci kulturalnej.
Zawiera: Rozumienie i funkcjonowanie upowszechniania kultury ; Upowszechnianie anachronizmem w czasie ponowoczesnym? ; Trzy nurty w upowszechnianiu kultury w dobie współczesnej.
Zawiera: Animacja kulturalna i animator kultury w dziele aktywizacji jednostki i środowiska ; Animacja a upowszechninanie ; Dwa pytania o rozumienie praktyki animacji kulturalnej ; Animator kultury - edukatorem? ; Przemiana społęcznej roli animatora ; Autoedukacja koniecznością i szansą.
Zawiera: Psychologiczne i pedagogiczne implikacje paradygmatu edukacji kulturalnej.
Zawiera: Czas wolny istotnym czynnikiem jakości życia i wyzwania dla edukacji kulturalnej ; Czas wolny a edukacja kulturalna ; Źródła osłabienia pedagogicznego rozpoznawania czasu wolnego ; Kontrowersyjność i złożoność współczesnej problematyki czasu wolnego ; Zadania nowej pedagogiki czasu wolnego i edukacji kulturalnej.
Zawiera: Zaniedbywane obszary permanentnej edukacji ; Główne obszary edukacji ; Wielość dróg edukacji: możliwość - szansa - konieczność!
Zawiera: Autoedukacja warunkiem pełni indywidualnego rozwoju człowieka ; Autoedukacja i jej konteksty ; Pełny indywidualny rozwój, czyli jaki?
Zawiera: Człowiek dorosły współkreatorem swojego środowiska edukacyjnego i kulturalnego ; Środowisko edukacyjne osoby dorosłej ; Złożoność środowiska edukacyjnego człowieka dorosłego ; Potrzeba podmiotowego podejścia ; Środowisko kulturalne człowieka dorosłęgo jako istotna płaszczyzna jego rozwoju osobowego i jakości życia.
Zawiera: Dom kultury. Ewolucja instytucji i jej współczesna przydatność ; Charakterystyka ogólna ; Geneza domów kultury w Polsce ; Rozwój domów kultury i ich współczesne odmiany ; Definicje, wzorce i działalność ; Perspektywy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej