301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., także przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Zadania szkoły i możliwości pedagogiki ; Podstawowe pojęcia używane w pedagogice: wychowanie, nauczanie, uczenie się, kształcenie, pedagogika ; Edukacja szkolna - wzorce z tradycji, teraźniejszość, przyszłość ; Formowanie się refleksji pedagogicznej aż do czasów obecnych ; Orientacje pedagogiczne ; Funkcje i cele edukacji szkolnej ; Cele kształcenia i wychowania a wolność nauczyciela i ucznia ; Wychowanie - wykorzystanie wiedzy czy sztuka?
Zawiera: Uczeń jako najważniejsza osoba w procesie kształcenia ; Wybrane właściwości psychiczne uczniów ; Rozwój dziecka a rola nauczyciela ; Biologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego ; Nierównomierność rozwoju ; Niestałość psychoruchowa.
Zawiera: Właściwości umysłu istotne dla nauki szkolnej: inteligencja, pamiętanie i uczenie się, style poznawcze, umiejętność myślenia wyższego rzędu, stadia rozwoju poznawczego.
Zawiera: Społeczne uwarunkowania właściwości psychiki: uspołecznienie i rozwój moralny, obraz samego siebie i samoocena,lęk, nauczyciel i poznawanie właściwości uczniów.
Zawiera: Klasa szkolna jako grupa społeczna: specyficzne właściwości klasy, struktura, normy, spójność, przewodzenie, wywieranie wpływu i prestiż.
Zawiera: Proces kształcenia ; Podstawowe wiadomości o nauczaniu i wychowaniu ; Podstawowe poglądy dydaktyczne ; Dydaktyka ogólna i kształcenie wielostronne ; Zasady wychowania w szkole ; Role pełnione przez nauczycieli ; Nauczyciele patrzą na uczniów.
Zawiera: Styl kierowania wychowawczego ; Możliwe kategorie opisu posęepowania nauczyciela w klasie ; Kierowanie porozumiewaniem się ; Interakcje w klasie w świetle badań "flandersowskich".
Zawiera: Postępowanie nauczycieli ; Pierwsze spotkania z uczniami ; Utrzymywanie dyscypliny ; Dawać sobie radę z kłopotami czy zapobiegać kłopotom ; Podejmowanie decyzji ; Granie samym sobą.
Zawiera: Strategie i negocjacje ; Strategie nauczyciela ; Strategie uczniów ; negocjacje między nauczycielem a uczniami ; Humor ; Dynamika i zmienność strategii ; Skutki stosowania strategii i ukrytego programu.
Zawiera: Uwarunkowania sukcesu ; Rodzinne i środowiskowe uwarunkowania pracy nauczyciela ; Rodzina ; Środowisko wychowawcze ; Niepowodzenia szkolne i zagrożenie wykolejeniem - co z tym robić.
Zawiera: Nauczyciel dobry i skuteczny ; Nauczyciel skuteczny na tle oceny badaczy i w oczach uczniów ; Samoanaliza, samoocena i poznawanie swojej własnej pracy ; Samokształcenie ; Zaangażowanie i satysfakcja ; Spojrzenie w przyszłość ; Tendencje oświatowe czyli do czego skłania nas świat ; Edukacja a sprawy Polaków.
Zawiera: Aneks - Poznawanie uczniów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej