301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 188-[190].
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Prestiż ucznia wśród rówieśników w klasie licealnej jako grupie społecznej ; Co to jest prestiż? ; Dotychczasowa wiedza o młodzieży licealnej ; Klasa szkolna jako grupa społeczna ; Wzajemne badania nad prestiżem uczniów ; Badania nad prestiżem wśród licealistów ; Charakterystyka badanych na tle środowisk, w których znajduje się szkoła.
Zawiera: Klasa licealna jako zespół wychowawczy ; Wielkość klas i związki koleżeńskie w klasie ; Postrzeganie zróżnicowań w klasie ; Źródła więzi, różnic i niechęci w klasie ; Wzajemne wywieranie wpływu w klasie ; Ocena przynależności do zespołu i spójność.
Zawiera: Różnice między uczniami i osoby wybijające się w klasie ; Poszukiwanie osób z prestiżem ; Popularność w klasie ; Role pełnione przez uczniów ; Role najczęściej pojawiające się w klasach licealnych ; Czołówka klasy ; Osoby obdarzone prestiżem.
Zawiera: Czynniki sprzyjające pojawianiu się prestiżu ; Osoby posiadające prestiż na tle pozostałych uczniów ; Środowiskowe różnice między uczniami jako tło "gry o prestiż" ; Obiektywne i subiektywne czynniki wpływające na prestiż.
Zawiera: Prestiż i sposoby wywierania wpływu ; Prestiż a przewodzenie ; Oddziaływanie własnym przykładem ; Świadome wywieranie wpływu.
Zawiera: Prestiż a praca wychowawcza nauczyciela ; Uczniowie z prestiżem - próba podsumowania ; Jeszcze o różnicach między środowiskami - próba uogólnienia ; Wykorzystanie wiedzy o prestiżu do pracy wychowawczej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej