301776
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rozdział I - Społeczno-prawne i psychologiczne problemy pedagogiki specjalnej.
Zawiera: Społeczno-prawne uwarunkowania efektywności procesu rehabilitacji / Roman Ossowski.
Zawiera: Socjopedagogika specjalna - założenia i kierunki badań / Maria Chodkowska.
Zawiera: Kolektywne uwarunkowania tożsamości społecznej niepełnosprawnych / Irena Machaj.
Zawiera: Perspektywa antropologiczna w studiach nad ludźmi niepełnosprawnymi / Hanna Żuraw.
Zawiera: Semantyka niepełnosprawności - rola języka w kształtowaniu sytuacji osób niepełnosprawnych / Krystyna Błeszyńska.
Zawiera: Podmiotowość osób niepełnosprawnych w przezwyciężaniu problemów psychospołecznych / Tadeusz Witkowski.
Zawiera: Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych / Janusz Kirenko.
Zawiera: Sytuacja ekonomiczna ludzi niepełnosprawnych w Wielkiej Brytanii / Ena Elsey.
Zawiera: Inspiracje psychoterapeutyczne w pedagogice resocjalizacyjnej / Zdzisław Bartkowicz.
Zawiera: Związek tyflopedagogiki z innymi dyscyplinami naukowymi / Tadeusz Majewski.
Zawiera: Prawne podstawy kształcenia specjalnego w ustawodawstwie polskim / Anna Nowak, Maria Flanczewska.
Zawiera: Rozdział II - Założenia systemów kształcenia specjalnego i integracyjnego.
Zawiera: By zwiększyć szanse integracji społecznej osób niewidomych i słabowidzących / Zofia Palak.
Zawiera: Wychowanie ku wartościom w szkole specjalnej / Małgorzata Trojańska.
Zawiera: Wychowanie do dialogu zadaniem edukacji prointegracyjnej / Alicja Kozubska.
Zawiera: Charakterystyka systemu kształcenia specjalnego w Polsce / Grażyna Tkaczyk.
Zawiera: Edukacja prointegracyjna w Polsce i USA / Ewa Kulesza.
Zawiera: Organizacja i formy kształcenia integracyjnego stosowane w wybranych krajach / Anna Zamkowska.
Zawiera: Doświadczenia i refleksje dotyczące przygotowania studentów pedagogiki specjalnej do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w szkole specjalnej / Edward Pasternak.
Zawiera: Doskonalenie zawodowe naucycieli szkół specjalnych w świetle badań empirycznych / Alicja Olszak.
Zawiera: Kształcenie pedagogów do zadań edukacji prointegracyjnej / Tamara Zacharuk, Halina Natora, Beata Harań.
Zawiera: Rozmiary nauczania indywidualnego i integracyjnego na przykładzie Łodzi oraz jego rola we wspomaganiu dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej / Beata Jachimczak.
Zawiera: Rozdział III - Praktyczne problemy wychowania i nauczania dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych i specjalnych.
Zawiera: Oferta socjologii dla kształcenia nauczycieli do zadań edukacji prointegracyjnej / Halina Sekuła-Kwaśniewicz.
Zawiera: Podstawowe problemy przygotowania zawodowego nauczycieli do zadań edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu / Aniela Korzon.
Zawiera: Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole powszechnej / Izabela Bieńkowska.
Zawiera: Wiedza na temat upośledzenia umysłowego i stosunek do osób upośledzonych uczniów szkół masowych i integracyjnych / Maria Grądziel.
Zawiera: Wiedza rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola integracyjnego o integracji oraz stosunek do idei wychowania integracyjnego / Paweł Lis.
Zawiera: Rozdział IV - Środowiskowe uwarunkowania etiologii i terapii zaburzeń rozwoju i zachowania dziecka.
Zawiera: System rodzinny a rozwój zaburzeń zachowania u dzieci / Mieczysław Radochoński.
Zawiera: Psychospołeczne aspekty astmy oskrzelowej u dzieci / Renata Zubrzycka.
Zawiera: Problemy wychowawcze sprawiane w rodzinie przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim i w normie intelektualnej - analiza porównawcza / Beata Mazur.
Zawiera: Postawy rodzicielskie a trudności wychowawcze uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym uczęszczających do szkół masowych / Piotr Gindrich, Janusz Kirenko.
Zawiera: Samodzielność życiowa dzieci głębiej upośledzonych umysłowo wychowujących się w domu rodzinnym i w internacie / Monika Parchomiuk.
Zawiera: Wsparcie społeczne młodzieży z rodzin patologicznych. Funkcjonowanie Ogniska Wsparcia św. Brata Alberta w Szczecinie / Grażyna Tronczyńska, Wioleta Bryniewicz-Żerebiło.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Materiał w dużej mierze oparty na badaniach naukowych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej