301776
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przewodnik po stosowanych w badaniach edukacyjnych analizach statystycznych. Przegląd badań opartych na egzaminach zewnętrznych i na rezultatach badań międzynarodowych zrealizowanych z udziałem Polski. Publikacja przeznaczona dla korzystających z badań w sposób świadomy i krytyczny oraz dla nadzorujących realizację badań.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Zagadnienia pomiaru ; Problemy związane z pomiarem: trafność, reprezentatywność, rzetelność, zagadnienie skali, podsumowanie - problemy pomiaru.
Zawiera: Klasyczna teoria testu ; Wynik prawdziwy i błąd pomiaru ; Błędy systematyczne i niesystematyczne (losowe) ; Rzetelność ; Klasyczna teoria testu jako pomoc w analizie testów o zadań ; Alfa Cronbacha - dolna granica rzetelności ; Łatwość ; Moc różnicująca ; Analiza graficzna.
Zawiera: Teoria odpowiedzi na zadania testowe (item response theory, IRT) ; Podstawowe definicje ; Poziom umiejętności uczniów 1 PL (model Rasha) ; Model dwuparametryczny ; Dopasowanie krzywej charakterystycznej do modelu ; Krzywa informacyjna zadania ; Dopasowanie nieparametryczne ; Analiza testu jako całości ; Krzywa charakterystyczna testu ; Krzywa informacyjna testu ; Strategia budowania testów ; Pułapki teorii odpowiedzi na zadanie testowe.
Zawiera: Cele a metody pomiaru: od egzaminów zewnętrznych po badania międzynarodowe ; Zależność między celami a metodami pomiaru umiejętności i wiedzy ucznia ; Pomiar umiejętności i wiedzy uczniów w badaniach międzynarodowych.
Zawiera: Wnioskowanie o populacji ; Próby losowe - kiedy badanie można nazwać reprezentatywnym? ; Błąd ekologiczny i atomistyczny ; Paradoks Simpsona ; Losowość doboru próby i reprezentatywność danych ; Próby nielosowe: dobór celowy i dane zastane ; Badania reprezentatywne a okreslanie związków przyczynowo-skutkowych ; Eksperymenty ; Naturalne eksperymenty ; Badania z uzyciem danych z całej populacji ; Badania na małych grupach.
Zawiera: Ewaluacja metodami edukacyjnej wartości dodanej ; Modele EWD - wprowadzenie ; Przykłady wewnątrzszkolnych lub wewnątrzgminnych analiz EWD.
Zawiera: Przegląd wyników badań w Polsce ; Badania wyników egzaminów całej populacji uczniów ; System edukacyjny "z lotu ptaka" ; Badania efektywności szkół ; Badania wyników egzaminów zewnąteznych na próbach reprezentatywnych ; Badania na mniejszych populacjach ; Porównawcze badania międzynarodowe ; Badania PISA ; Badanie nad edukacją obywatelską (Civic Education Study) ; Studium przypadku - eksperyment kwidzyński ; Badania jakościowe na małych, nielosowych próbach.
Zawiera: Bazy danych ; Bazy międzynarodowe ; Badanie PISA ; Badanie CivEd ; Badania PIRLS i TIMSS ; Polskie bazy danych ; Baza Pentor-CKE ; Baza EWD ; Baza "Trzecioklasiści".
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Zakres i zawartość: Przewodnik po stosowanych w badaniach edukacyjnych analizach statystycznych. Przegląd badań opartych na egzaminach zewnętrznych i na rezultatach badań międzynarodowych zrealizowanych z udziałem Polski. Publikacja przeznaczona dla korzystających z badań w sposób świadomy i krytyczny oraz dla nadzorujących realizację badań.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej