301776
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. błędny ISBN.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 192-199.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Zjawisko agresji ; Pojęcie agresji ; Agresja dzieci w perspektywie rozwojowej ; Przyczyny zachowań agresywnych.
Zawiera: Rodzina jako jeden z mozliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych ; Definicja rodziny ; Wpływ rodziny na agresję.
Zawiera: Charakterystyka dzieci w młodszym wieku szkolnym: ogólna charakterystyka zmian, rozwój fizyczny, rozwój rozumowania moralnego, zmiany w doświadczeniach społecznych i ich znaczenie dla rozwoju, rozwój procesów poznawczych.
Zawiera: Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia ; Koncepcja muzykoterapii w relacji do koncepcji zdrowia ; Terapeutyczne zastosowanie muzyki w pracy z dziećmi przejawiajacymi zachowania agresywne.
Zawiera: Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej ; Teoretyczne uzasadnienie Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) ; Metodyka prowadzenia zajęć według MMRM ; Rodzaje i formy muzyki terapeutycznej ; Efekty muzykoterapii z uwzględnieniem MMRM.
Zawiera: Metodologiczne podstawy badań własnych: cele badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne, definicje zmiennych, kategorie i ich wskaźniki, metody, technik, narzędzia, organizacja, cel i przebieg badań, charakterystyka badanego środowiska.
Zawiera: Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie ; Kwestionariusz A. H. Bussa i A. Durkee, jako metoda badania form zachowań agresywnych (aneks 1) ; Środowisko rodzinne badanych dzieci - analiza danych uzyskanych z kwestionariuszy wywiadów (aneks 2) - wyniki badań własnych ; Skala Reaktywności Ucznia (SOR 2) (aneks 3)- wyniki badań własnych ; Zainteresowania muzyczne badanych dzieci - analiza danych uzyskanych z kwestionariuszy ankiet (aneks 4) - wyniki badań własnych ; Opis ekspresyjnego zachowania się wybranych dzieci w procesie terapii muzycznej - analiza danych uzyskanych z arkuszy obserwacji (aneks 5) ; Opis wpływu grup rówieśniczych na twórczość plastyczną badanych dzieci ; Analiza treści i formy wybranych prac plastycznych inspirowanych muzyką ; Analiza rysunków dziecięcych odzwierciedlajacych problem agresji (badany problem).
Zawiera: Omówienie wyników badań ; Analiza wyników przy użyciu kategorii opisowych ; Analiza statystyczna.
Zawiera: Aneks 1 - Kwestionariusz A. H. Buss i A. Durkee "Nastroje i humory".
Zawiera: Aneks 2 - Kwestionariusz wywiadu dotyczący środowiska rodzinnego badanych dzieci.
Zawiera: Aneks 3 - Skala Oceny Reaktywności Ucznia (SOR 2).
Zawiera: Aneks 4 - Kwestionariusz ankiety dotyczący zainteresowań muzycznych badanych dzieci.
Zawiera: Aneks 5 - Arkusz ekspresyjnego zachowania się dziecka w procesie terapii muzycznej.
Zawiera: Aneks 6 - Scenariusze zajęć z zastosowaniem Modelu Mobilnej Rekreacji Muzycznej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej