301776
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie do zajęć dydaktyczno-wychowawczych ; Czego wymaga się od dzieci rozpoczynających naukę w szkole? - jakim oczekiwaniom muszą one sprostać, jeśli mają być dobrymi uczniami? ; Także o potrzebie kształtowania w umysłach dzieci pozytywnego wizerunku szkoły.
Zawiera: Podstawy psychologiczne i pedagogiczne spomagania rozwoju umysłowego dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Róznice indywidualne w rozwoju umysłowym dzieci a wymagania stawiane im w szkole, czyli o powstawaniu i narastaniu nadmiernych trudności i niepowodzeń szkolnych ; Co stanowi istotę wspomagania rozwoju umysłowego? O potrzebie korzystnego dopasowania procesu uczenia się do rzeczywistych możliwości umysłowych dzieci ; Także o relacjach między emocjami a rozumowaniem.
Zawiera: Organizowanie wspomagania rozwoju umysłowego dzieci w przedszkolu i w oddziałach przedszkolnych organizowanych w szkole (w klasach zerowych).
Zawiera: Ważniejsze koncepcje i metody badania dojrzałości szkolnej ; Organizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych dla dzieci, które nie reprezentują pełnej gotowości do podjęcia nauki szkolnej.
Zawiera: Logika konstruowania programów wspomagania rozwoju umysłowego dostosowanego do potrzeb i możliwości edukacyjnych dzieci ; Czym róznią się programy zajęć dydaktyczn-wyrównawczych od szkolnych programów edukacyjnych? ; O pułapkach wiary w uniwersalność metod i gotowych programów wspierania dzieci w rozwoju ; Zakresy wspomagania rozwoju umysłowego, które trzeba umieścić w programach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, jeżeli dziecko ma sprostać szkolnym wymaganiom ; Konstruowanie programów indywidualnych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz zajęć prowadzonych z kilkorgiem dzieci.
Zawiera: Pakiety przydatne do konstruowania programów i prowadzenia zajęć dydaktycznyczno-wyrównawczych z dziećmi.
Zawiera: Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się organizowany przez dorosłego ; Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych i podatności na uczenie organizowane przez dorosłego.
Zawiera: Zabawy i sytuacje zadaniowe skłaniające dzieci do korzystania z procesu uczenia się organizowanego przez dorosłego ; Także o wspomaganiu dzieci w kształtowaniu zdolności do skupienia się oraz odporności emocjonalnej.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które będą im potrzebne do rozumienia siebie i otoczenia, a także w nauce szkolnej ; Jak organizować zajęcia wspomagające dzieci w kształtowaniu ważnych czynności intelektualnych? ; O respektowaniu pedagogiki pytań w prowadzeniu zajęć z dziećmi ; Wspieranie dzieci w dostrzeganiu i rozpatrywaniu zmian w otoczeniu, a także w przewidywaniu, co się zdarzyć może - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w przechodzeniu na wyższe poziomy klasyfikacji ; Krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Pomaganie dzieciom w orientowaniu się w przestrzeni i rozmawianiu o niej - krótkie wprowadzenie oraz propozycje zabaw i sytuacji zadaniowych.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w rozwoju mowy i w kształtowaniu umiejętności porozumiewania się z innymi ; Rozwój mowy - krótko o prawidłowościach i zaburzeniach ; Czym powinien zajmować się logopeda, a o co trzeba zadbać w przedszkolu w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych? ; Także o konieczności współpracy z rodzicami.
Zawiera: Zabawy i ćwiczenia pomagające dzieciom dbać o poprawną wymowę, lepiej regulować oddech podczas wypowiedzi oraz panować nad tonem głosu i intonacją.
Zawiera: Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania i słownego formułowania przemyśleń, do rozmawiania z innymi tak, aby rozumieli, o co chodzi - zabawy i sytuacje zadaniowe.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu spostrzegawczości i pamięci wzrokowej ; Dlaczego warto rozwijać u dzieci zdolność uważnego patrzenia i organizowania pola spostrzeżeniowego? ; Programy i metody rozwijające dziecięcą spostrzegawczość oraz pamięć wzrokową ; O babcinych sposobach rozwijających pamięć wzrokową u dzieci.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w uważnym słuczhaniu i rozwijaniu słuchu fonematycznego w zakresie potrzebnym do nauki czytania i pisania - serie zabaw i ćwiczeń.
Zawiera: Dbałość o zdrowie i rozwój fizyczny dzieci, ze szczególnym uwzględnienim sprawności rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej ; Jak współpracować z rodzicami w zakresie dbałości o rozwój fizyczny dzieci? ; Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację i sprawność manualną dzieci ; Ćwiczenia grafomotoryczne bezpośrednio przygotowujące do nauki pisania.
Zawiera: Wspieranie dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania ; Dlaczego dominacja stronna dziecka ma znaczenie w nabywaniu umiejetności czytania i pisania? ; Jak ustalić dominację stronną u dzieci? ; Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające rozwój dzieci z niekorzystną dominacją stronną ze względu na naukę czytania i pisania.
Zawiera: Kształtowanie u dzieci gotowości do nauki czytania i pisania ; Wprowadzanie dzieci w świat kodowanych informacji ; Zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające rozwojowi zainteresowań nauką czytania i pisania ; Jak współpracować z rodzicami.
Zawiera: Wspomaganie dzieci w kształtowaniu umiejetności matematycznych potrzebnych w sytuacjach życiowych i w szkolnej edukacji ; Krótko o koncepcji "Dziecięca matematyka" oraz o kształtowaniu umiejętności matematycznych dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole ; Jak rozwijać u dzieci umiejetność liczenia obiektów, numerowania ich oraz ustalania miejsca wybranego obiektu w uporządkowanym szeregu? ; Jak pomagać dzieciom w ustalaniu równoliczności zbiorów? ; Jak kształtować umiejetności dodawania, odejmowania i rozdzielania obiektów? Zastosowanie liczenia, dodawania i odejmowania w układaniu i rozwiązywaniou zadań z treścią ; Także o współpracy z rodzicami w zakresie przygotowywania dzieci do edukacji matematycznej w szkole.
Zawiera: Jak rozszerzać wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci o zakresy, które nie są opisane w tej publikacji? ; Kilka innych znaczących ustaleń dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego dzieci.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej