303311
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na grzb. i okł. oznaczono jako 8.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. 271-277.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Rola świetlic w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce ; Wyznaczniki modelu świetlic jako formy dzielącej opiekę i wychowanie z rodziną dzieci i młodzieży ; Funkcje i zadania świetlic oraz ich udział w procesie opieki, wychowania i kształcenia ; Rodzaje świetlic w Polsce ; Stan świetlic w Polsce ; Elementy modelu świetlic ; Rola zainteresowań w pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicach ; Poznawanie podopiecznych ; Opiekun-wychowawca świetlicy ; Planowanie pracy w świetlicy ; Atmosfera w świetlicy ; Współpraca wychowawców świetlic z rodzicami, nauczycielami, ze środowiskiem lokalnym ; Rola świetlic pozaszkolnych w organizowaniu czasu wolnego w formie półkolonii podczas ferii zimowych i wakacji letnich ; Wolontariat w świetlicach.
Zawiera: Obraz świetlic szkolnych w dużym mieście - raport z badań ; Podstawy metodologiczne badań ; Modele badanych świetlic szkolnych ; Charakterystyka badanej grupy ; Satysfakcja dzieci z uczęszczania do świetlicy ; Ulubione formy działania dzieci w świetlicy ; Poczucie oparcia psychospołecznego w świetlicy ; Samopoczucie dzieci w świetlicy ; Obraz wychowawców w świetlicy szkolnej ; Obraz kierownika świetlicy szkolnej ; Braki w świetlicy podkreslone przez dzieci ; Porównanie pobytu w świetlicy z pobytem w domu rodzinnym ; Propozycje zmian w świetlicy ; Ocena świetlicy w opinii dzieci ; Świetlica szkolna w opinii dzieci w wieku od 9 do 16 lat (badania włąsne 1999-2000).
Zawiera: Świetlice pozaszkolne - wyniki badań z 2002 roku ; Poczucie wsparcia społecznego podopiecznych świetlic socjoterapeutycznych w mieście ; Oparcie społęczne - zaspokajanie potrzeb psychicznych podopiecznych świetlic socjoterapeutycznych ; Zaspokojenie potrzeb badanych w placówce opiekuńczo-wychowawczej, w rodzinie badanych dzieci, w szkole ; Oparcie społęczne podopiecznych świetlic mierzone skalą J. Fenglera ; Poczucie perspektywy życiowej podopiecznych świetlic ; Marzenia, plany życiowe podopiecznych świetlic.
Zawiera: Praca wychowawcza w świetlicy - wskazówki metodyczne - scenariusze zajęć ; Skarbiec rozmaitości ; Zajęcia integracyjne: Temat: "Dzień w wiosce indiańskiej" ; Zajęcia integracyjne - nietypowy wieczór andrzejkowy - temat: "Lesni ludzie" ; Zajęcia wprowadzajęce normy do swietlicy - temat: "Zasady - nasze wewnętrzne drogowskazy", "W kręgu grupy i zasad - wielka wyprawa. ; Zajęcia poprawiające komunikację w grupie - temat: "Na morzu komunikacji" ; Zajęcia dotyczące miłości - temat: "Miłość - dobry start, połowa sukcesu", Zabawa plenerowa dla dzieci i rodziców - temat: "Przygoda w Supełkowie", "Miasteczko smiechu".
Zawiera: Perełki ; Część I - Analiza sytuacji dziecka i jego funkcjonowania: kontakty z dorosłymi, z rówieśnikami, stosunek do zadania, do samego siebie ; Część II - Indywidualny plan pracy z dzieckiem.
Zawiera: Projekt półkolonii ; Statek życia ; Wskazówki dla pedagogów opiekunów ; Zajęcia integracyjne w świetlicy - temat: "Poznajmy się lepiej" ; Prawa i obowiązki w świetlicy - temat: "Wypracowywanie z dziećmi norm i regulaminu świetlicy" ; Zajęcia integrujące i motywujące do pracy w grupie - temat: "W grupie raźniej" ; Mikołajki - temat: "Zostań Elfem Mikołaja" ; Promocja zdrowia - pierwsza pomoc - cykl czterech zajęć - temat: "Zdrowie - choroba - ratowanie ludzkiego życia.
Zawiera: Kwestionariusz G. Gajewskiej do analizy oceny jakościowej opieki w świetlicy szkolnej.
Zawiera: Kwestionariusz G. Gajewskiej dla kierownika świetlicy szkolnej.
Zawiera: 0.Kwestionariusz G. Gajewskiej do badania obrazu świetlicy szkolnej w opinii dziecka.
Zawiera: Kwestionarusz G. Gajewskiej do badania oparcia i wsparacia społecznego dzieci w świetlicach pozaszkolnych ; Rodzina podopiecznych świetlic pozaszkolnych - wybrane rysunki dzieci.
Zawiera: Schematy organizacyjne świetlic o wysokiej efektywności opiekuńczo-wychowawczej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej