302607
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 250-254.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej ; Uniwersalizacja osiągnięć praktyki wychowawczej ; Konfrontacja uwarunkowań procesów wychowawczych ; Kooperacja badań w zakresie problematyki pedagogicznej.
Zawiera: Stan i perspektywy pedagogiki porównawczej w systemie nauk ; Podstawowe założenia pedagogiki porównawczej ; Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie dyscyplin pedagogicznych ; Funkcje pedagogiki porównawczej.
Zawiera: Metodologia pedagogiki porównawczej ; Fazy badań komparatystycznych ; Deskrypcja - opis zjawisk analizowanych porównawczo ; Interpretacja - tłumaczenie zjawisk analizowanych porównawczo ; Jukstapozycja - zestawienie informacji o zjawiskach róznych układów rzeczywistości ; Wartościowanie w pedagogice porównawczej.
Zawiera: Warunki i czynniki współczesnej edukacji na swiecie ; Pozaedukacyjne uwarunkowania reform edukacyjnych ; Obowiązek szkolny a przymus szkolny ; Stan i prognozy analfabetyzmu ; Kształcenie jednolite i zróznicowane ; Kształcenie na odległość.
Zawiera: Rozwój i przemiany edukacji w POlsce ; Ewolucja systemu edukacyjnego ; Struktura współczesnego systemu edukacyjnego ; Projekt prognozy edukacji szkolnej.
Zawiera: Stan i prognozy edukacji szkolnej na świecie ; Systemy szkolne wybranych państw rozwijających się: państwa Afryki - Tanzania, państwa Ameryki - Surinam, Meksyk, Australia, państwa Azji - Malezja, Tajlandia.
Zawiera: Systemy szkolne wybranych państw rozwiniętych: panstwa Europy - Austria, Belgia, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Republika Federalna Niemiec, Szwajcaria, Szwecja, Wielka Brytania ; państwa Ameryki - Kanada, Stany Zjednoczone ; państwa Azji - Japonia.
Zawiera: Systemy szkolne wybranych państw byłego ustroju socjalistycznego: Albania, Bułgaria, Czechosłowacja, Jugosławia, Ruminia, Węgry, ZSRR.
Zawiera: Stan i prognozy podstawowych szczebli systemów szkolnych na świecie ; Przedszkole - stan obecny, kierunki i tendencje rozwoju, problemy otwarte ; Szkoła początkowa: cele i funkcje nauczania początkowego, treść nauczania, tendencje, prognozy i problemy otwarte ; Szkoła podstawowa: uwagi terminologiczne, cechy konstytutywne nauczania początkowego ; Szkoła średnia: funkcje i modekle szkoły.
Zawiera: Tendencje kształcenia zawodowego w świetle założeń UNESCO.
Zawiera: Rozważania nad przyszłością ewolucji struktury europejskich systemów szkolnych.
Zawiera: Zasadnicze tendencje rozwojowe systemów edukacyjnych na świecie.
Zawiera: Paradygmaty reform szkolnych na świecie - społeczeństwo bez szkoły, szkoła alternatywna, szkoła ustawicznie doskonalona.
Zawiera: Edukacja nauczycieli w wybranych państwach: ogólne przesłanki, systemy kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli.
Zawiera: Zadania edukacyjne UNESCO.
Zawiera: Podstawowe informacje liczbowe o wybranych państwach ; Podstawowe wiadomości o krajach omówionych systemów szkolnych ; Terenowa struktura zarządzania w wybranych państwach ; Liczba analfabetów na świeci ; Analfabeci w wybranych krajach świata ; Wymiar godzin lekcyjnych przypadających na poszczególne przedmioty nauczania w klasach I-IX w wybranych państwach Europy.
Zawiera: Ćwiczenia z zastosowaniem tekstów.
Zawiera: Przedmiot pedagogiki porównawczej i jej struktura ; Cele uczenia się i nauczania pedagogiki porównawczej ; Tekst jako środek dydaktyczny ćwiczeń ; Literatura pedagogiki porównawczej ; Przykładowe pytania egzaminacyjne.
Zawiera: Mini słownik pedagogiki porównawczej.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej