301722
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Część I. Powiązania szkoły ze społeczeństwem.
Zawiera: Rozdział 1. O czym jest książka ; Metafora fabryki ; Wyimaginowane społeczeństwo ; Trzy szkoły myslenia ; Konstrukcja książki.
Zawiera: Część II. Kształcenie szkolne jako socjalizacja a postęp.
Zawiera: Rozdział 2. Szkolnictwo z perspektywy funkcjonalizmu ; Funkcjonalizm ; Równość szans oświatowych ; Reforma oświatowa - trzy przykłady ; Asymilacja, socjalizacja, modernizacja.
Zawiera: Rozdział 3. Konsekwencje polityczne i słabości funkcjonalizmu ; Utrudnienia historyczne a kształcenie wyrównawcze ; Utrudnienia intelektualne a kulturowe ; Nędza ; Słabości funkcjonalizmu.
Zawiera: Część III. Szkoła w słuzbie legitymizacji i reprodukcji społecznej.
Zawiera: Rozdział 4. Teoria marksistowska a edukacja.
Zawiera: Teoria konfliktowa a funkcjonalizm ; Teoria marksistowska ; świadomość klasowa, świadomość fałszywa, hegemonia ; Marksizm i neomarksizm a edukacja ; Neomarksistowska interpretacja roli kształcenia w społeczeństwie kapitalistycznym.
Zawiera: Rozdział 5. Drugie spojrzenie na program ukryty ; Teoria reprodukacji kultury ; Podkultura uczniowska a klasa robotnicza ; Zagadki, problemy i perspektywy ; Dalej niż marksizm - Foucault i posmodernizm ; Feminizm jako postać teorii konfliktowej.
Zawiera: Część IV. Interpretatywizm a społeczna funkcja kształcenia.
Zawiera: Rozdział 6. Podejście interpretacyjne ; Argumenty za podejściem interpretacyjnym ; Aktywna rola umysłu ; Funkcja interpretacji w naukach społecznych ; Interpretatywizm w pedagogice.
Zawiera: Rozdział 7. Znaczenie i wiadomość - kształcenie i socjalizacja ; Hermeneutyka a interpretacja ; Interpretacja a socjalizacja ; Interpretacja, socjalizacja i legitymizacja ; Krytyka podejścia interpretacyjnego.
Zawiera: Część V. Opis przypadków i fragmenty sporów.
Zawiera: Przypadki i dysputy ; Samorząd uczniowski ; Korzenie szkolnych niepowodzeń ; Program ukryty ; Raporty o edukacji ; Lekcja geografii ; Rozdzielanie środków ; Na uczelnię czy do pracy? ; Róznice indywidualne a równość szans ; Reprodukacja społeczna ; Równi ale oddzielni ; Edukacja do pracy ; Szkoła siły roboczej ; Uprzedzenia klasowe ; Nauka o społeczeństwie ;Interpretacja a relatywizm etyczny ; Nowy uczeń ; Szkoły integrujące czy specjalne? ; Warunkowanie społeczne a wolność ; Interpretacja a relatywizm poznawczy ; System szkolny w krajach rozwijających się ; Program szkolny.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej