303014
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Klassenlehrer an der Waldorfschule,
Uwaga ogólna
Tyt. oryg.: "Der Klassenlehrer an der Waldorfschule" 1998.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 165-175.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Prolog. Początek szkoły ; Początek wzajemnego zaufania ; Pierwsze zebranie rodzicielskie ; Uroczyste przyjęcie do grona uczniowskiego ; Pierwsza lekcja - "Przyszliście tu, bo chcecie się uczyć".
Zawiera: Zajęcia główne i zasada cykliczności ; Zajęcia w cyklach jako pedagogika celów dalekich ; Zajęcia główne - wewnętrzny oddech i artystyczny sposób prowadzenia lekcji: część rytmiczna, powtórzeniowa, główna, pisemna, opowieściowa ; Czy opowiadać baśnie w pierwszej klasie? : Lekcje przedmiotowe, ćwiczenia i zajęcia wyrównawcze.
Zawiera: Pierwszy rok nauki szkolnej ; Pierwsze cykle zajęć: rysowanie form, spojrzenie na pierwszy cykl nauki pisania, dzieci wykonują pierwsze rachunki ; Różnorakie zadania nauczyciela wychowawcy w pierwszym roku nauki szkolnej ; Nauczyciel zna się też na malowaniu? ; "Tresciwe opowieści" - daleki świat staje się ojczyzną ; "Opowieści moralne" - dobre ćwiczenie dla wszystkich ; Zabawowa gimnastyka ; Kącik pór roku ; Organizacja czasu adwentu ; Nowe pomysły na metodykę zajęć - "klasa mobilna" ; Na zakończenie pierwszego roku nauki ; Dla rodziców świadectwo-charakterystyka - dla dzieci świadectwo-sentencja ; Zakończenie roku zaczyna się od rodziców ; Ostatnie dni szkoły z pierwszoklasistami.
Zawiera: Rodzice a nauczyciele pracują razem. Kiedy pojawiają się problemy ; Jak bardziej zaangażować rodziców w życie klasy? ; Inscenizacja teatralna - szczególna okazja do tworzenia wspólnoty ; O wielkości klasy w szkołach waldorfskich ; Gdy pojawią się pierwsze problemy z dziecmi ; A jeśli mimo wszystko występują konflikty? Ewntualne niesnaski i problemy ; Kiedy ciche pragnienia się nie spełnają ; Kiedy dziecko skarzy się w domu ; Kiedy pojawia się niezadowolenie odnosnie do prowadzenia lekcji ; Kiedy dziecko nie może dojść do ładu ze swoimi nauczycielami.
Zawiera: Drugi rok nauki ; Ponowne spotkanie pierwszego dnia szkoły ; Cykliczne zajęcia główne ; Rysowanie form ; Bajki i legendy - żartobliwe i pouczające ; Nauka pisania ; Ćwiczenie czytania - razem w pierwszej czytance ; Przejście do pisma ręcznego - litery podają sobie ręce ; Tworzenie dobrych podstaw w rachunkach ; Część rytmiczna w kolejnych latach nauki szkolnej.
Zawiera: Wymagania i oczekiwania wobec nauczyciela wychowawcy ; Współpraca w kolegium nauczycielskim ; Co oznacza być "autorytetem"? ; Uczyć się uczyć od życia ; Uczeń, zawsze uczeń ; Wgląd w antropozoficzną naukę o człowieku ; Liczy się usposobienie wewnętrzne ; Tworzenie dokładnego obrazu dzieci ; Omawianie klasy - powstaje wspólny obraz ; Praca konferencyjna w szkole waldorfskiej.
Zawiera: Trzeci rok nauki szkolnej ; Dzieci docierają do "Rubikonu" ; Materiał do opowiadania: ze Starego Testamentu ; Cykle zajęć trzeciego roku: O uprawie roli "Od ziarna do chleba", "Rzemiosło i budownictwo"; ręce mistrza przy pracy, Matematyka realistyczna: wychowanie do działalności życiowej ; Kolejny rok w nauce języka ojczystego ; Początki gramatyki ; Różne typy pisma i kroju liter - niemieckie pismo odręczne i faktura ; Znaczenie mowy ojczystej ; Uroczystości comiesięczne.
Zawiera: Czwarty rok nauki szkolnej ; Sytuacja wewnętrznego przełomu ; Materiał do opowiadania: mitologia ludów północnoeuropejskich i aliteracja w "Eddzie" ; Cykle zajęć czwartego roku: nauka o człowieku i zwierzętach, o pionowej pozycji ciała i zadaniach naszych dłoni, "krajoznawstwo" jako proces oddychania duszy, historia: upływ czasu w przestrzeni ; Jak postępuje praca na innych cyklach zajęć? ; Bilans na koniec czwartego roku.
Zawiera: Nauczyciel wychowawca i jego przygotowanie ; Nowy rok szkolny ; Nowy tydzień i nowy cykl zajęć ; Codzienne przygotowanie przed lekcjami ; Codzienne spojrzenie wstecz na przeprowadzone lekcje ; Przygotowanie wieczorne.
Zawiera: Piąty rok nauki ; Wkroczenie w stopień średni szkoły ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie do wewnątrz i na zewnątrz ; Skok w historię kultur starożytnych ; Zanurzamy się w swiat mitologii greckiej ; Botanika - mądrość rządząca przyrodą ; Pierwszy wyjazd z klasą.
Zawiera: Szósty rok nauki szkolnej ; Wewnętrzne i zewnętrzne przełomy w dwunastym roku zycia ; Nowe cykle zajęć - spojrzenie na otaczający świat ; Z pierwszego cyklu zajęć z fizyki ; Przeżycia na pierwszych zajęciach z nauki o skałach ; Geomatria - od teraz już z cyrklem i linijką ; Co należy przemyśleć według programu nauczania?
Zawiera: Siódmy rok nauki szkolnej ; Wewnętrzna i zewnętrzna sytuacja uczniów ; Nowe cykle zajęć - dopełnić obraz świata ; Z pierwszego cyklu zajęć z chemii ; Materiał do opowiadania z etnologii: dziś ważniejszy niż kiedykolwiek.
Zawiera: Ósmy rok nauki szkolnej ; Przez osiem lat ten sam nauczyciel? ; Wewnętrzna sytuacja młodzieży ; Cykl zajęć z anatomii ; Temperamenty na stylistyce języka ojczystego: przedstawienie temperamentów na lekcji, pierwszy podsumowujący ogląd fenomenów i dalsze ich zagadnienia, stylistyka i temperamenty, wzajemne oddziaływanie na siebie temperamentów ; Jak się sprawy mają w innych cyklach zajęć ; Zakończenie wspólnego czasu uczniów i nauczyciela wychowawcy: inscenizacja sztuki teatralnej na zakończenie, prace roczne, pożegnanie z okresem dydaktycznego wychowawstwa ; Rok wolnego dla nauczyciela wychowawcy?
Zawiera: Suplement: sentencje poranne na rozpoczęcie zajęć głównych: sentencja poranna dla klas I-IV, sentencja poranna dla klas V-XII.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej