301315
Brak okładki
Książka
W koszyku
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 184-190.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Problematyka grupy społęcznej ; Klasa szkolna jako środowisko społeczne i wychowawcze ; Rola grupy społecznej w rozwoju jednostki. Grupa społęczna jako teren zaspokajania potrzeb jednostki ; Specyfika sytuacji społecznej dziecka nieakceptowanego w klasie szkolnej ; Stan badań nad psychospołecznymi zjawiskami zachodzącymi w klasie szkolnej ; Badania nad problemem dzieci nieakceptowanych w klasie szkolnej: proces badawczy, metody i techniki badawcze ; Funkcjonowanie dzieci nieakceptowanych w roli ucznia - członka klasy ; Środowiskowa charakterystyka badanych uczniów ; Zasięg zjawiska nieakceptacji w badanych klasach ; Porównanie kategorii uczniów akceptowanych, izolowanych i odrzucanych ;Stosunki między jednostką a grupą oraz grupą a jednostką ; Oddziaływanie wychowawcze zmierzajce do przekształcenia struktury nieformalnej klas i do zmiany pozycji dzieci nieakceptowanych ; Etap przygotowawczy ; Założenia eksperymentu wychowawczego ; Kierunki oddziaływań podjętych przez wychowawczynie klas ; Charakterystyka indywidualnych przypadków.
Zawiera: Ocena skuteczności podjętych oddziaływań wychowawczych ; Zmiany struktury socjometrycznej i klimatu emocjonalnego w badanych klasach ; Zmiany dotyczące kategorii uczniów izolowanych i odrzucanych ; Ocena przebiegu i wyników podjetych oddziaływań.
Zawiera: Kształtowanie stosunków interpersonalnych w klasie szkolnej ; Za i przeciw socjometrii ; Niektóre uwarunkowania izolacji i odrzucenia związane z wiekiem uczniów ; Kształtowanie stosunków pomiędzy uczniami w klasie szkolnej.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej