301722
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 247-270.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Człowiek niepełnosprawny w świadomości współczesnego społeczeństwa polskiego ; Społeczna geneza niepełnosprawności ; Klasyfikacja osób niepełnosprawnych ; Klasyfikacja dzieci z dysfunkją narządu ruchu ; Integracja społeczna osób niepełnosprawnych ; System nauczania integracyjnego jako nowy model edukacji ; Niebezpieczeństwa i korzyści związane z nauczaniem integracyjnym ; Bezpieczeństwo społeczne dzieci niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu ; Charakterystyka potrzeb bezpieczeństwa społecznego ; Obraz samego siebie i samoocena ; Społeczne znaczenie rodziny ; Struktura rodziny ; Funkcje rodziny ; Postawy rodzicielskie ; Społeczno-wychowawcze oddziaływanie rodziny ; Środowisko rówieśnicze ; Dziecko niepełnosprawne w grupie rówieśniczej ; Wsparcie społeczne ; Pojęcie wsparcia społecznego ; Źródła wsparcia społecznego ; Rodzaje i funkcje wsparcia społecznego ; Grupy samopomocowe ; Wolontariat ; Problematyka i metodologia badań własnych ; Cel badań i jego uzasadnienie ; Problemy badawcze ; Hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze ; Metody, techniki i narzędzia badawcze ; Dobór grup, przebieg badań i zasady interpretacji wyników ; Udział instytucji i organizacji społecznych w tworzeniu warunków umożliwiających zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze ; Rodzaje placówek edukacyjnych na terenie Bydgoszczy dla dzieci niepełnosprawnych z dysfunkcją narządu ruchu ; Liczba i rodzaj lokalnych organizacji samopomocowych działających w Bydgoszczy ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w badanym obszarze ; Dysfunkcja narządu ruchu a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego ; Korelacje między badanymi grupami - analiza wyników poszczególnych testów ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu w rodzinie ; Sytuacja rodzinna w badanych grupach a poziom poczucia bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie sytuacji rodzinnych w grupach ; Postawy rodziców ; Poczucie bezpieczeństwa społecznego dziecka niepełnosprawnego w środowisku rówieśniczym ; Warunki życia szkolnego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie sytuacji szkolnych w grupach ; Pozycja i popularność dziecka w zespole klasowym ; Warunki pozaszkolnego środowiska rówieśniczego a poziom zaspokojenia potrzeby bezpieczeństwa społecznego ; Porównanie pozaszkolnych sytuacji rówieśniczych w grupach ; Kierunki wsparcia społecznego dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu - podsumowanie i wnioski dla praktyki pedagogicznej ; Rozwój społeczny dziecka niepełnosprawnego z dysfunkcją narządu ruchu jako wspólnota interesów działań rodziców i nauczycieli ; Integracja ze sprawnymi rówieśnikami jako sposób na wzmocnienia poczucia własnej wartości i aktywizację środowiskową ; Kreatywny nauczyciel jako warunek wspomagania rozwoju ucznia niepełnosprawnego ; Program autorski klasy integracyjnej. Założenia ogólne i przykładowe scenariusze zajęć ; Niepełnosprawni w Polityce Oświatowej Miasta Bydgoszczy ; Bydgoskie Granty Oświatowe. Przykład projektu grantu uwzględniającego ideę integracji oraz wybrane scenariusze zajęć ; Bibliografia ; Spis wykresów i tabel ; Aneksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej