301471
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Stankowski Adam. Alukiewicz Małgorzata. Stankowski Adam. Integracja - idea i rzeczywistość Stankowska Anna. Integracja - idea i rzeczywistość Vašek Štefan Edukácia v integrovaných podmienkach - jedna z alternatív Żywczok Alicja. Rozwój człowieczeństwa - naczelna zasada relacji wychowawczych Ecler-Nocoń Beata. Wspólnota jako miejsce rozwoju człowieka. Refleksje na marginesie etyki społecznej Karola Wojtyły Gabryś Katarzyna. Realizacja idei personalistycznej w kształceniu integracyjnym. Aspekty wychowawcze Wieczorek Gertruda. Poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych jako element postulatywnego modelu ich wspomagania Balukiewicz Małgorzata. Szkic sylwetki nauczyciela szkoły specjalnej Tisoviĉová Antónia. Integrácia detí a mládeẑe s poruchami správania na Slovensku Gregušová Hedviga. Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej Horvath Ján. Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej Gajdošiková Adriana. Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej Pavlis Peter. Zadania poradnictwa specjalnopedagogicznego w procesie zintegrowanej edukacji Wolan Tadeusz. Obecne warunki i bariery sprawności organizacyjnej placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych (wstępny raport z badań) Kowalska-Kantyka Małgorzata. Postawy rodziny wobec dziecka niepełnosprawnego Lizoń-Szłapowska Dorota. Wybrane problemy socjalizacji młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym Szłapowski Zbigniew. Wybrane problemy socjalizacji młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym Dziąsko Anna. Polskie bariery w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych intelektualnie i sposób radzenia sobie z nimi na podstawie rozwiązania francuskiego Marcisz Arkadiusz. Polskie bariery w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych intelektualnie i sposób radzenia sobie z nimi na podstawie rozwiązania francuskiego Kubieniec Łukasz. Integracja bez barier na przykładzie cotygodniowych zajęć wychowanków Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i uczniów Gimnazjum nr 13 w Bytomiu Moczia Krystyna. Funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych na przykładzie Wspólnoty Burego Misia Tomaszewska Wiesława. Razem czy osobno? Z doświadczeń środowiska lokalnego Jaworzna Kotrys Wioletta. Razem czy osobno? Z doświadczeń środowiska lokalnego Jaworzna Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra. Kształcenie integracyjne a kadra pedagogiczna ze szczególnym uwzględnieniem roli pedagoga specjalnego Krząkała Gabriela. Specyfika integracji dzieci przewlekle chorych. Z doświadczeń nauczycieli ze szpitala dziecięcego w Zabrzu Wawszczyk Barbara. Specyfika integracji dzieci przewlekle chorych. Z doświadczeń nauczycieli ze szpitala dziecięcego w Zabrzu Kopańska Irena. Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym Przystupa Ewa. Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym Wojtaś Barbara. Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: S. 15-31 : Integracja - idea i rzeczywistość / Adam Stankowski, Anna Stankowska.
Zawiera: S. 33-39 : Edukácia v integrovaných podmienkach - jedna z alternatív / Štefan Vašek.
Zawiera: S. 41-54 : Rozwój człowieczeństwa - naczelna zasada relacji wychowawczych / Alicja Żywczok.
Zawiera: S. 55-62 : Wspólnota jako miejsce rozwoju człowieka. Refleksje na marginesie etyki społecznej Karola Wojtyły / Beata Ecler-Nocoń.
Zawiera: S. 63-72 : Realizacja idei personalistycznej w kształceniu integracyjnym. Aspekty wychowawcze / Katarzyna Gabryś.
Zawiera: S. 73-87 : Poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych jako element postulatywnego modelu ich wspomagania / Gertruda Wieczorek.
Zawiera: S. 89-99 : Szkic sylwetki nauczyciela szkoły specjalnej / Małgorzata Balukiewicz.
Zawiera: S. 103-116 : Integrácia detí a mládeẑe s poruchami správania na Slovensku / Antónia Tisoviĉová.
Zawiera: S. 117-128 : Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej / Hedviga Gregušová, Ján Horvath, Adriana Gajdošiková.
Zawiera: S. 129-137 : Zadania poradnictwa specjalnopedagogicznego w procesie zintegrowanej edukacji / Peter Pavlis.
Zawiera: S. 139-157 : Obecne warunki i bariery sprawności organizacyjnej placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych (wstępny raport z badań) / Tadeusz Wolan.
Zawiera: S. 159-177 : Postawy rodziny wobec dziecka niepełnosprawnego / Małgorzata Kowalska-Kantyka.
Zawiera: S. 179-187 : Wybrane problemy socjalizacji młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym / Dorota Lizoń-Szłapowska, Zbigniew Szłapowski.
Zawiera: S. 191-199 : Polskie bariery w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych intelektualnie i sposób radzenia sobie z nimi na podstawie rozwiązania francuskiego / Anna Dziąsło, Arkadiusz Marcisz.
Zawiera: S. 201-211 : Integracja bez barier na przykładzie cotygodniowych zajęć wychowanków Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i uczniów Gimnazjum nr 13 w Bytomiu / Łukasz Kubieniec.
Zawiera: S. 213-224 : Funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych na przykładzie Wspólnoty Burego Misia / Krystyna Moczia.
Zawiera: S. 225-236 : Razem czy osobno? Z doświadczeń środowiska lokalnego Jaworzna / Wiesława Tomaszewska, Wioletta Karys.
Zawiera: S. 237-247 : Kształcenie integracyjne a kadra pedagogiczna ze szczególnym uwzględnieniem roli pedagoga specjalnego / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska.
Zawiera: S. 249-257 : Specyfika integracji dzieci przewlekle chorych. Z doświadczeń nauczycieli ze szpitala dziecięcego w Zabrzu / Gabriela Krząkała, Barbara Wawszczyk.
Zawiera: S. 259-271 : Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym / Irena Kopańska, Ewa Przystupa, Barbara Wojtyś.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. słowac. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej